Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kalıte Yönetim Sistemi | CEK 407 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MERT ÖNER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. YILMAZ ÖZKAN, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Abdulkadir ALTINSOY |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kalite kavramı, Toplam Kalite Felsefesi, Kalite Çemberleri, Problem Çözme Yöntemleri konularında bilgi sahibi olmak. TS-EN-ISO 9000:2008 Kalite Yönetim Sistemini tanımak. Kalite el kitabı, posedür, talimat ve diğer sistem dokümanları konusunda bilgi sahibi olmak. Kalite yönetim sistemi için örnek uygulama görmek. |
Dersin İçeriği | Bu derste kalite ile ilgili temel kavramlar, Toplam kalite felsefesi, kalite çemberleri ve problem çözme yöntemleri, TS-ISO 9001:2008 kalite yönetim sistemi ve sistem standart maddeleri, TS-ISO 9001:2008 kalite yönetim sistemindeki belgeler, belgelendirme, iç ve dış tetkik konular güncel gelişmelerle birlikte ele alınacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kalite ve kalite Kavramlarını kavrar; | Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Grup Çalışması, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Toplam Kalite Yönetimini felsefesini anlar; | Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Grup Çalışması, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Kalite Sisteminin nasıl kurulacağını tanımlar, sistem belgelerini hazırlar, uygular; | Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Grup Çalışması, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Kalite yönetim sistemindeki standart maddeleri sıralar ve anlatır; | Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Grup Çalışması, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
5 | Sistemdeki uygunsuzlukları belirler, düzeltici ve önleyici faaliyetleri başlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Grup Çalışması, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kalite Kavramı ve Boyutları | Özkan, Y.(2008) |
2 | Kalitenin Tarihçesi ve Öncüleri | Özkan, Y.(2008) |
3 | Kalite Sistemi, Tasarım ve Uygunluk Kalitesi | Özkan, Y.(2008) |
4 | Toplam Kalite Yönetimi ve Japon İşletme Yönetimi | Özkan, Y.(2008) |
5 | Kalite Çemberi | Özkan, Y.(2008) |
6 | Sorun Çözme Yöntemleri | Özkan, Y.(2008) |
7 | TS-ISO 9001 :2008 Kalite Yönetim Sistemi | Özkan, Y.(2008) |
8 | Kalite Yönetim Sistemi Dokümantasyonu | Özkan, Y.(2008) |
9 | Kalite Yönetim Sistemi Firma örnekleri | Özkan, Y.(2008) |
10 | Kalite Yönetim Sisteminin Kurulması | Özkan, Y.(2008) |
11 | Kalite Yönetim Sisteminde İç Tetkik Süreci | Özkan, Y.(2008) |
12 | Kalite Yönetim Sistemi Belgelendirme Süreci | Özkan, Y.(2008) |
13 | TS-ISO 9001 :2008 Seminer Sunumları ve Değerlendirme | Özkan, Y.(2008) |
14 | TS-ISO 9001 :2008 Seminer Sunumları ve Değerlendirme | Özkan, Y.(2008) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Özkan, Yılmaz (2013) Toplam Kalite, Sakarya Kitapevi, Sakarya |
Ders Kaynakları | TS-ISO 9000:2008 Kalite Yönetim Sistemi Standardı |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Endüstri İlişkileri, Sosyal Politika, İnsan Kaynakları ve İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku alanlarında ulusal ve uluslar arası düzeylerde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma ve bunları çalışma ortamında kullanabilme | X | |||||
2 | Endüstri İlişkileri ile ilgili temel mevzuata hâkim olup, bunları pratik durumlara uygulayabilme ve yorumlayabilme | X | |||||
3 | Sosyal adalete değer verebilme ve sosyal adalet bilincine sahip olma | X | |||||
4 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olmakla beraber alanıyla ilgili kuramsal ve pratiksel bilgileri doğru ve etkili bir şekilde ifade edebilme, bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde iletebilme, yorumlama, eleştirebilme yeteneğine ve yüksek ikna gücüne sahip olma | X | |||||
5 | Eleştirel düşünebilen, alternatif çözümlerin, değerlendirmelerin ve sorunlara yaklaşım yollarının zayıf ve kuvvetli yönlerini tanımlamak için akıl yürütebilme, farklı kaynaklardan bilgi elde edebilme ve analiz etme becerisine sahip olmakla beraber inisiyatif de kullanabilme | X | |||||
6 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip olmakla beraber, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme; nedensel ilişkilerini göz önünde bulundurma, analitik düşünce yapısına sahip olma ve stratejik yaklaşım geliştirebilme | X | |||||
7 | Takım çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olma. | X | |||||
8 | Kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer dâhil olmak üzere bir yabancı dilde bilgi sahibi olma, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | X | |||||
9 | Temel Bilgisayar kullanım bilgisine sahip olma; insan kaynakları ve çalışma ilişkilerinde kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgilenme ve bu yazılımları kullanabilme becerisini kazanma | X | |||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 161 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |