Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İş Ahlakı ve Sosyal Sorumluluk | CEK 475 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MERT ÖNER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ADEM UĞUR, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Özge Alev SÖNMEZ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çalışma hayatında önemi gittikçe artan ahlaki değerlerin ve sosyal sorumluluk bilincinin kazandırılması |
Dersin İçeriği | İş ahlakını oluşturan prensipler üzerinde durularak sosyal sorumluluğun önemi ve etkileri açıklanır. Uygulamadan örnekler verilerek konular zenginleştirilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İş ahlakı prensiplerini bilir ve uygulamaya çalışır | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
2 | Sosyal sorumluluğun sınırlarını ve etkilerini öğrenir | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Ahlaklı ve çevresine karşı sorumluluğu bilincinde olarak kişilik açısından sağlamlık kazanır | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
4 | Sosyal sorumluluk çerçevesinde işletmelerin yapması gerekenleri öğrenir | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
5 | İş ahlakına aykırı davranışların neler olduğunu öğrenir | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
6 | İş ahlakının olmasa olmazları öğrenilmiş olur | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
7 | İş Ahlakı ve Sosyal Sorumluluk uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
8 | Türk kültüründe İş Ahlakı hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
9 | Toplumun içinde bulunduğu ahlak ve sorumluluk bilinci hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İş ahlakı tanımı önemi ve prensipleri | P. T. Elizabeth, İş ahlakı, Rota Yaınları, 1997, İstanbul, Türk Sanayici ve iş adamları Derneği, Ethics, 1992, İstanbul, MESS Yayınları, Şirket Ahlakı, 2005, İstanbul |
2 | İş ahlakı tanımı önemi ve prensipleri | P. T. Elizabeth, İş ahlakı, Rota Yaınları, 1997, İstanbul, Türk Sanayici ve iş adamları Derneği, Ethics, 1992, İstanbul, MESS Yayınları, Şirket Ahlakı, 2005, İstanbul |
3 | İş ahlakı, sosyal sorumluluk ve çevre duyarlılığı | P. T. Elizabeth, İş ahlakı, Rota Yaınları, 1997, İstanbul, Türk Sanayici ve iş adamları Derneği, Ethics, 1992, İstanbul, MESS Yayınları, Şirket Ahlakı, 2005, İstanbul |
4 | İş ahlakı, sosyal sorumluluk ve çevre duyarlılığı | P. T. Elizabeth, İş ahlakı, Rota Yaınları, 1997, İstanbul, Türk Sanayici ve iş adamları Derneği, Ethics, 1992, İstanbul, MESS Yayınları, Şirket Ahlakı, 2005, İstanbul |
5 | Örgütlerde etik davranışlar yönetimi | P. T. Elizabeth, İş ahlakı, Rota Yaınları, 1997, İstanbul, Türk Sanayici ve iş adamları Derneği, Ethics, 1992, İstanbul, MESS Yayınları, Şirket Ahlakı, 2005, İstanbul |
6 | SA: 8000 sosyal sorumluluk standartları | P. T. Elizabeth, İş ahlakı, Rota Yaınları, 1997, İstanbul, Türk Sanayici ve iş adamları Derneği, Ethics, 1992, İstanbul, MESS Yayınları, Şirket Ahlakı, 2005, İstanbul |
7 | Türk toplumunun iş ahlakı ve ekonomik gelişmesinde ahilik kültürü | P. T. Elizabeth, İş ahlakı, Rota Yaınları, 1997, İstanbul, Türk Sanayici ve iş adamları Derneği, Ethics, 1992, İstanbul, MESS Yayınları, Şirket Ahlakı, 2005, İstanbul |
8 | Türk endüstri ilişkileride etik davranışlar | P. T. Elizabeth, İş ahlakı, Rota Yaınları, 1997, İstanbul, Türk Sanayici ve iş adamları Derneği, Ethics, 1992, İstanbul, MESS Yayınları, Şirket Ahlakı, 2005, İstanbul |
9 | Ara sınav | P. T. Elizabeth, İş ahlakı, Rota Yaınları, 1997, İstanbul, Türk Sanayici ve iş adamları Derneği, Ethics, 1992, İstanbul, MESS Yayınları, Şirket Ahlakı, 2005, İstanbul |
10 | Kurumsal hayırseverliğin sağladığı avantajlar | P. T. Elizabeth, İş ahlakı, Rota Yaınları, 1997, İstanbul, Türk Sanayici ve iş adamları Derneği, Ethics, 1992, İstanbul, MESS Yayınları, Şirket Ahlakı, 2005, İstanbul |
11 | Ahlak nasıl edinilir | P. T. Elizabeth, İş ahlakı, Rota Yaınları, 1997, İstanbul, Türk Sanayici ve iş adamları Derneği, Ethics, 1992, İstanbul, MESS Yayınları, Şirket Ahlakı, 2005, İstanbul |
12 | Yönetici karalarında iş ahlakının yeri | P. T. Elizabeth, İş ahlakı, Rota Yaınları, 1997, İstanbul, Türk Sanayici ve iş adamları Derneği, Ethics, 1992, İstanbul, MESS Yayınları, Şirket Ahlakı, 2005, İstanbul |
13 | Yönetici karalarında iş ahlakının yeri | P. T. Elizabeth, İş ahlakı, Rota Yaınları, 1997, İstanbul, Türk Sanayici ve iş adamları Derneği, Ethics, 1992, İstanbul, MESS Yayınları, Şirket Ahlakı, 2005, İstanbul |
14 | Örgütsel dürüstlük için yönetmek | P. T. Elizabeth, İş ahlakı, Rota Yaınları, 1997, İstanbul, Türk Sanayici ve iş adamları Derneği, Ethics, 1992, İstanbul, MESS Yayınları, Şirket Ahlakı, 2005, İstanbul |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yukarıda belirtilen kitaplar |
Ders Kaynakları | P. T. Elizabeth, İş ahlakı, Rota Yaınları, 1997, İstanbul, Türk Sanayici ve iş adamları Derneği, Ethics, 1992, İstanbul, MESS Yayınları, Şirket Ahlakı, 2005, İstanbul |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Endüstri İlişkileri, Sosyal Politika, İnsan Kaynakları ve İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku alanlarında ulusal ve uluslar arası düzeylerde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma ve bunları çalışma ortamında kullanabilme | X | |||||
2 | Endüstri İlişkileri ile ilgili temel mevzuata hâkim olup, bunları pratik durumlara uygulayabilme ve yorumlayabilme | ||||||
3 | Sosyal adalete değer verebilme ve sosyal adalet bilincine sahip olma | X | |||||
4 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olmakla beraber alanıyla ilgili kuramsal ve pratiksel bilgileri doğru ve etkili bir şekilde ifade edebilme, bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde iletebilme, yorumlama, eleştirebilme yeteneğine ve yüksek ikna gücüne sahip olma | ||||||
5 | Eleştirel düşünebilen, alternatif çözümlerin, değerlendirmelerin ve sorunlara yaklaşım yollarının zayıf ve kuvvetli yönlerini tanımlamak için akıl yürütebilme, farklı kaynaklardan bilgi elde edebilme ve analiz etme becerisine sahip olmakla beraber inisiyatif de kullanabilme | X | |||||
6 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip olmakla beraber, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme; nedensel ilişkilerini göz önünde bulundurma, analitik düşünce yapısına sahip olma ve stratejik yaklaşım geliştirebilme | ||||||
7 | Takım çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olma. | X | |||||
8 | Kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer dâhil olmak üzere bir yabancı dilde bilgi sahibi olma, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | ||||||
9 | Temel Bilgisayar kullanım bilgisine sahip olma; insan kaynakları ve çalışma ilişkilerinde kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgilenme ve bu yazılımları kullanabilme becerisini kazanma | ||||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 65 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 15 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |