Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yerleşme Politikaları | SBK 425 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HALİL İBRAHİM AYDINLI |
Dersi Verenler | Prof.Dr. HALİL İBRAHİM AYDINLI, |
Dersin Yardımcıları | Araş. Gör. Selin BAŞCAN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı yerleşme ve konut politikası ile ilgili temel bilgileri öğretmek, temel kavramları tanıtmak ve konut politikası hakında bir giriş sunmaktır. |
Dersin İçeriği | yerleşme ve konutla ilgili kavramlar, kalkınma ve konut, toplu konut, Türkiye´de konut sorunları ve politikası. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yerleşme ve konut politikası ile ilgili temel kavramları tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
2 | Yerleşmelerin temel sorunlarını ele alır, çözüm yollarına ilişkin yol ve yöntemleri kavrar | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav , |
3 | Konut politikalarının yerleşme sorunlarının çözümündeki yeri ve önemini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Kentleşme sorunları bağlamında konut politikasının rolünü değerlendirir. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav , |
5 | Türkiye’de yerleşme, iskân ve konut politikalarının gelişimini değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
6 | Konut sorunuyla ilgili yasal ve kurumsal düzenlemeler hakkında bilgi sahibi olur | Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev, Sınav , |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Konutla ilgili kavramlar | |
2 | Kalkınma ve konut | |
3 | Toplu konut | |
4 | Konut Politikasının araçları | |
5 | Türkiye´de temel konut sorunları | |
6 | Gecekondu olgusu | |
7 | Türkiye´de konut politikası: Osmanlı Dönemi | |
8 | Türkiye´de konut politikası: Erken Cumhuriyet Dönemi | |
9 | Türkiye´de konut politikası: Menderes Dönemi | |
10 | Vize Sınavı | |
11 | Türkiye´de konut politikası: Planlı dönem | |
12 | Türkiye´de konut politikası: 1980 sonrası dönem | |
13 | TOKİ ve Toplu Konut Olgusu | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Keleş, Ruşen, Kentleşme Politikası, İmge Yayınları, Ankara, 2012 |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yönetim bilimi, siyaset bilimi, sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma sahip olmak | ||||||
2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde başta kamu yönetimi olmak üzere hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip etmek | ||||||
3 | Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilmek, çözüm önerileri üretebilmek, politika, program ve karar taslaklarını hazırlama yetkinliğine sahip olmak | ||||||
4 | Kamu hukuku mevzuatına olduğu kadar özel hukuk mevzuatına da hâkim olmak, mevzuat değişikliklerini takip etmek, mevzuatı yorumlayabilmek ve uygulamaya aktarabilmek | ||||||
5 | Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetiminin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olmak | ||||||
6 | Kamu kurum ve kuruluşları ve siyasi kurumlar ile birlikte özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, finans ve denetim gibi yönetim alanlarının çeşitli düzeylerinde görev alabilecek niteliklere sahip olmak | ||||||
7 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olmak | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesine uygun olarak bilişim teknolojileri, temel bilgisayar programları ve kamu yönetimi alanıyla ilgili bilgi sistemlerini takip etmek ve bunları etkili bir şekilde kullanabilmek | ||||||
9 | Türkçeyi iyi kullanmak, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olmak, kendini doğru şekilde ifade edebilmek ve empati yeteneğine sahip olmak | ||||||
10 | Türkçe’yi iyi kullanan, yazılı ve sözlü iletişimi iyi, kendini doğru şekilde ifade edebilen ve empati yeteneğine sahip olma | ||||||
11 | Akademik ve mesleki konularda araştırma yapabilmek, araştırma süreçlerine hâkim olmak, nitel ve nicel veri analizi için paket bilgisayar programlarını kullanabilmek | ||||||
12 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olmak | ||||||
13 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
3. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 21 | 21 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |