Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Müşteri İlişkileri Yönetimi MYO 237 3 2 + 1 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. AYKUT YILMAZ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Müşteri ilişkileri yönetimi kavramına hakim, müşteri istek ve ihtiyaçlarını tanıyan, müşteri ilişkileri yönetim sürecini uygulayabilen, müşteri değer yönetimini ve müşteri sınıflamasını bilen, müşteri kazanma-tutma kavramlarını tanıyan, müşteri sadakati olgusuna hakim, müşteri şikâyetleri yönetimini tanıyan, uygulama sürecinde uygun bilgi teknolojisini seçebilen bireyler yetiştirmektir.
Dersin İçeriği Müşteri ilişkileri yönetimi süreci, müşteri istek ve ihtiyaçları, müşteri tipi ve davranışları, MİY bileşenleri, müşteri değer yönetimi, müşteri memnuniyeti, tatmin ve sadakat programları, müşteri sikayeti yönetimi, MİY ve bilgi teknolojileri, MİY´ e eleştirel yaklaşım
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Müşteri İlişkileri Yönetimi sürecine hakim olma Soru-Cevap, Örnek Olay, Sınav ,
2 Tüketici davranışlarını bilme, müşteri tiplerini tanıma ve uygun yaklaşımlar geliştirebilme Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Sınav ,
3 Müşteriyi tutma ve kaybedilen müşteriyi kazanma programlarını kavrayabilme Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Sınav ,
4 Müşteri değer yönetim sürecini tanıma Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Sınav , Ödev,
5 Müşteri sadakat programlarını tanıma Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
6 Müşteri sikayetleri yönetimini tanıma Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Sınav , Ödev,
7 Müşteri ilişkileri Yönetimi sürecine uygun bilgi teknolojilerini tanıma ve seçme Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
8 Müşteri İlişkileri Yönetimine eleştirel yaklaşabilme Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Müşteri ilişkileri yönetimine (MİY)giriş Ders notu ve ilgili kaynaklar
2 İlişkisel pazarlama yaklaşımı Ders notu ve ilgili kaynaklar
3 Müşteri kavramı ve müşteri istek ve ihtiyaçları Ders notu ve ilgili kaynaklar
4 Müşteri ilişkilerinin ekonomik yönü Ders notu ve ilgili kaynaklar
5 MİY´ in bileşenleri Ders notu ve ilgili kaynaklar
6 İlişki türleri ve müşteri ilişkileri oluşturma yolları Ders notu ve ilgili kaynaklar
7 Müşteri kazanma ve tutma - Müşteri şikâyetleri yönetimi Ders notu ve ilgili kaynaklar
8 Müşteri bilgisi ve müşteri piramidi analizi Ders notu ve ilgili kaynaklar
9 Müşteri değer yönetimi Ders notu ve ilgili kaynaklar
10 Ara Sınav Ders notu ve ilgili kaynaklar
11 MİY ölçüm yaklaşımları Ders notu ve ilgili kaynaklar
12 MİY teknoloji ve sistemlerinin değerlendirilmesi Ders notu ve ilgili kaynaklar
13 MİY başarısızlık nedenleri Ders notu ve ilgili kaynaklar
14 MİY´ e getirilen eleştiriler ve MİY´ in geleceği Ders notu ve ilgili kaynaklar
Kaynaklar
Ders Notu [1] Müşteri İlişkileri Yönetimi e-ders notu
Ders Kaynakları [2] Yavuz ODABAŞI - Satışta ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri Yönetimi Sistem Yayıncılık
[3] Arman KIRIM - Strateji ve Birebir Pazarlama (CRM)Sistem Yayıncılık
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 7 7
Kısa Sınav 2 8 16
Ödev 1 7 7
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,8
Dersin AKTS Kredisi 4