Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kültürlerarası İletişim | IHR 533 | 0 | 3 + 0 | 3 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÇİĞDEM ÇALAPKULU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Farklı kültürel değerlere sahip insanların ortak anlamlar oluşturmaları kısaca kültürlerarası iletişim olarak tanımlanmaktadır. Giderek daha da küreselleşen dünyada kültürlerarası iletişim artık kaçınılmaz bir zorunluluktur. Bu bağlamda dersin amacı, kültürlerarası iletişimin artan önemi ve kapsamı konusunda öğrencilerin bilgi sahibi olmalarını sağlamak ve kültürlerarası temel iletişim becerilerini geliştirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu dersin içeriğini; öncelikle kültür kavramının tanımını, özelliklerini, işlevini ve çeşitlerini açıklamak; kültür ve iletişim ilişkisini, kültürlerarası iletişimin önemini, temel kavramlarını, kültürlerarası iletişimi etkileyen unsurları ortaya koymak; kültürlerarası iletişim kuramlarını incelemek; kültürlerarası farklılıklarını yönetmek; kültürlerarsı iletişim ve medya ilişkisini değerlendirmek, kültürlerarası iletişimin etik ilkelerini kavramak; kültürlerarası iletişim becerilerini geliştirmek gibi konular oluşturmaktadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kültürlerarası iletişimin temel kavramlarını öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
2 | Kültülerarası iletişim kuramları hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
3 | Kültürlerarası iletişimin önemini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
4 | Kültürlerarası iletişim becerilerini geliştirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
5 | Kültürlerarası iletişim çatışmalarına çözüm önerileri getirebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kültür: Kavram ve Özellikleri | |
2 | Kültür ve İletişim İlişkisi | |
3 | Kültürlerarası İletişimin Önemi ve İçeriği | |
4 | Kültürlerarası İletişimi Etkileyen Unsurlar | |
5 | Kültürlerarası İletişim Kuramları 1 | |
6 | Kültürlerarası İletişim Kuramları 2 | |
7 | Kültürlerararı İletişim Süreçleri ve Teknolojileri 1 | |
8 | Kültürlerararı İletişim Süreçleri ve Teknolojileri 2 | |
9 | Kültürlerarası İletişimde Farklılıklar | |
10 | Kültürlerarası İletişim ve Medya | |
11 | Kültürlerarası İletişim ve Medya 2 | |
12 | Kültürlerarası İletişim ve Etik | |
13 | Kültürlerarası İletişim Becerilerini Geliştirmek | |
14 | Final |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Samovar, L., Porter, R. & McDaniel, E. (). Intercultural Communication: A Reader. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklam faaliyetlerini eleştirel bir gözle değerlendirir. | X | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklam alanında analitik düşünme yetisi geliştirir. | X | |||||
3 | Hedef kitleyi Halkla İlişkiler ve Reklam faaliyetlerine yönelik olarak analiz eder. | X | |||||
4 | Halkla İlişkiler ve Reklam alanında alan araştırması unsurlarını tanımlar. | X | |||||
5 | Kurumsal iletişim iile ilgili güncel gelişmeleri takip eder. | X | |||||
6 | Bilgi iletişim teknolojileri bağlamında yeni Halkla İlişkiler ve Reklamcılık anlayışlarının sektöre uygulanmasının bilinci ile hareket eder. | X | |||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklam uygulamaları çerçevesinde kalitenin arttırılmasının öneminin farkındadır. | X | |||||
8 | Halkla İlişkiler ve Reklam alanında medya araçlarını kullanırken etik değerleri göz önünde bulundurur. | X | |||||
9 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık mesleğini bir yaşam tarzı olarak benimser. | X | |||||
10 | Halkla ilişkiler faaliyetlerinin imaj ve itibar ve markayı geliştirdiğini kavrar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 40 |
1. Sözlü Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 1 | 15 | 15 |
Sözlü Sınav | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 171 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |