Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Cbs İle Mekansal Analiz | KDP 510 | 0 | 3 + 0 | 3 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. CERCİS İKİEL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencinin cbs ile yeryüzünün bir parçası olan mekanın özelliklerine ait sayısal ve sayısal olmayan değerlendirmeler yapabilmesini ve yeni veriler elde edebilmesini sağlamak |
Dersin İçeriği | Giriş, Obje Türleri Tanımı, Topolojinin Sunumu, Coğrafi Varlık Türleri ve Tanımlar, Doğru Kestirme için Algoritmalar, R Ağacı algoritmaları, Çokgenler için Algoritmalar, Çokgen Örtüsü, Mekansal İlişkiler için Biçimsel Modeller, Kesişim Modeli, Ağ Analiz İçin Veri Hazırlanması, Ağ Analizleri, Üç boyutlu analizler, Düzensiz üçgen ağları(TIN), Üç Boyutlu Analizler İçin Diğer Teknikler, Quadtree Algoritmaları ve Mekansal İndeksler, Mekansal Operasyonlar, Mekansal Veri Sorgulama Dilleri, Vektörleştirme, Mekansal Referans İlişkisi. Ulusal ve Uluslararası Standartlar |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | CBS ile mekânın özelliklerini tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, | Sınav , Ödev, |
2 | Mekâna ait veriler elde eder | Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Ödev, Proje / Tasarım, Portfolyo, |
3 | Mekânsal ve mekânsal olmayan verileri ayırt eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, | Sınav , Sözlü Sınav, |
4 | CBS ile Mekânsal verileri analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
5 | Mekânsal verileri ilişkilendirir | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | Sözlü Sınav, |
6 | CBS ile mekansal haritalar hazırlar | Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, Proje / Tasarım, Portfolyo, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Mekan Analizi; Ölçme, Sorgulama | |
3 | Sınıflama, Komşuluk İlişkisi | |
4 | Genelleştirme ve Eliminasyon, Çakıştırma | |
5 | Yüzey Analizi | |
6 | Üç Boyutlu Analiz | |
7 | Sayısal Arazi ve Yükselti Modelleri | |
8 | Veri Dönüşüm İşlemleri | |
9 | Eğim ve Görülebilme Hesapları | |
10 | Mekansal Enterpolasyon | |
11 | Benzeşim Analizi | |
12 | Kartoğrafik Modelleme | |
13 | Cbsde Dağılış Haritaları | |
14 | Kentsel Dönüşüm ve CBS |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Philippe Rigaux, Michel O. Scholl, Agnes Voisard, (2001), Spatial Databases: With Application to GIS, Morgan Kaufmann Publishers, USA. Tim Ormsby, Jonell Alvi, (1999), Extending ArcView GIS: with Network Analyst, Spatial Analyst and 3D Analyst, Redland, California, ESRI, USA.Laura Lang, (1998). Transportation GIS, Redland, California, ESRI, USA Chou, Y-H. (1997). Exploring Spatial Analysis in Geographic Information Systems. OnWord Press, Santa Fe, USA ESRI, 2008, Arc GIS Spatial Analiz,Ankara ESRI, 2008, Arc GIS 3D Analiz,Ankara |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Kentsel Dönüşüm uygulamalarının bir kent için önemini öğrenir | ||||||
2 | 2. Kentlerin en önemli gereksinimlerinden biri olan değişim ve dönüşüm sorunsalını değişik boyutlarıyla kavrar | X | |||||
3 | 3. Kentsel Dönüşüm uygulamalarını, süreçlerini ve ortaya çıkabilecek olası sonuçlarını detaylı bir şekilde öğrenir | ||||||
4 | 4. Sorunlara farklı bakış açılarıyla bakmayı ve özgün çözümler üretme becerisi kazandırır | X | |||||
5 | 5. Bilimsel etik değerlere verilen önemi kavrar | ||||||
6 | 6. Kent, kentleşme ve kentsel dönüşüme ilişkin son gelişmeleri kavrar ve bu alanda güncel konuları takip etme becerisi kazandırır | ||||||
7 | 7. Kentsel Dönüşümle ilgili bilgi üretmenin bilimsel ilkelerini öğrenir | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
1. Sözlü Sınav | 20 |
1. Proje / Tasarım | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Sözlü Sınav | 1 | 10 | 10 |
Proje / Tasarım | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 170 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |