Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Metropoliten Yönetim ve Sorunları MIS 502 0 3 + 0 3 7
Ön Koşul Dersleri

YOK

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. FERRUH TUZCUOĞLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Selin Başcan

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı dünyada ve Türkiye´de büyükşehir belediyelerinin gelişimini, türlerini, örgüt ve işleyişini incelemektir

Dersin İçeriği

Kentin tanımı, kent tipleri, kent kuramları, metropoliten kentler, dünyada metropoliten yönetimler, Türkiye´de metropoliten kentlerin gelişimi, büyükşehir belediyeleri.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kent kuramlarını ve kentleşmenin teorik temellerini yorumlar ve bunları analiz eder Anlatım, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
2 Genel olarak dünyada özel olarak Türkiye’de kentleşmenin tarihi koşullarını açıklar, Tartışma, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Anlatım, Sınav , Ödev,
3 Farklı ülkelerdeki metropolitan politikaları açıklar, bunları birbirleriyle karşılaştırır. Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Tartışma, Sınav , Ödev,
4 Metropoliten yönetim örneklerinin farklı ülkelerdeki uygulamalarını değerlendirir. Tartışma, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Anlatım, Ödev, Sınav ,
5 Türkiye’deki nüfus hareketlerini ve metropol olgusunun gelişimini yorumlar. Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Tartışma, Sınav , Ödev,
6 Türkiye’deki büyük şehir belediye örgütlenmesini tanımlar, açıklar, etkinliğini değerlendirir. Tartışma, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Anlatım, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kent Tarihi
2 Kent Tipleri
3 Metropoliten Kentler
4 Kent Kuramları
5 Metropoliten Politikalar
6 Metropol yönetimine ilişkin modeller ve örnekler
7 Metropoliten Yönetim Örnekleri: Danimarka, UNIGOV, Hindistan
8 Metropoliten Yönetim Örnekleri: Toronto, Tokyo, Londra, Barselona
9 Ara sınav
10 Metropoliten Yönetim Örnekleri: Paris, Hannover, Lakewood, San Francisco
11 Türkiye´de Nüfus Hareketleri ve Metropol Olgusunun Gelişimi
12 Türkiye´de Büyük kentlerin Yönetimi: Büyükşehir Belediye Modeli
13 Büyükşehir Belediyelerinde Yetki-Görev ve Kaynakların Paylaşımı
14 Büyükşehir Belediyelerinde Planlama ve Koordinasyon, Yönetimlerarası İlişkiler Açısından Büyükşehir Belediyesi
Kaynaklar
Ders Notu

1) Tuzcuoğlu, Ferruh (2003), Metropoliten Yönetim, Sakarya: Sakarya Kitapevi

Ders Kaynakları

1) Tuzcuoğlu, Ferruh (2003), Metropoliten Yönetim, Sakarya: Sakarya Kitapevi

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yerel yönetimler, kentleşme, çevre sorunları, kent, siyaset ve kültür gibi konularda uzmanlık düzeyinde bilgi sahibi olma, bu alanlarda ortaya çıkan teorik ve pratik gelişmeleri takip edebilme
2 Özel olarak yerel yönetimler, genelde ise kamu yönetiminin çeşitli kariyer alanlarında, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarında mali işler, planlama, insan kaynakları gibi pozisyonlarda görev alabilme ve kendini geliştirme becerisine sahipolma
3 Kazandığı kuramsal bilgi, analiz ve araştırma tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilme, politika alternatifleri geliştirebilme, program ve karar taslakları hazırlayabilme
4 Ulusal ve ulusalararası düzeyde yerel yönetimler, hizmet yöntemleri ve politikaları, şehircilik, yerel siyaset ve kültür alanlarında ortaya çıkan yeni gelişmeleri takip etme, iyi kentsel uygulama örneklerini araştırma, bu konularla ilgili yeni yaklaşımlar ve uygulamalar ortaya koyabilme
5 Takım çalışması yapabilme, gerektiğinde sorumluluk alma, disiplinlerarası çalışmalar yapabilme, yenilikçi fikirlere açık olma ve analitik düşünebilme
6 Alanıyla ilgili konularda yerel, ulusal ve uluslararası düzeylerde projeler üretebilme, projelerde yürütücü veya yönetici olarak görev alabilme
7 Türkçe’yi iyi kullanma, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olma , kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma
8 Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma
9 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile alanıyla ilgili literatüre hakim olma
10 Veri girişi, çözümlemesi ve analizi ile araştırma ve planlama gibi yönetim konularında gerekli temel bilgisayar progragramlarını kullanabilme, bilişim alanındaki yenilikleri takip edebilme
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
3. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 2 30 60
Kısa Sınav 1 10 10
Ödev 1 30 30
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 211
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 8,44
Dersin AKTS Kredisi 7