Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Metropoliten Yönetim ve Sorunları | MIS 502 | 0 | 3 + 0 | 3 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | YOK |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. FERRUH TUZCUOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Selin Başcan |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı dünyada ve Türkiye´de büyükşehir belediyelerinin gelişimini, türlerini, örgüt ve işleyişini incelemektir |
Dersin İçeriği | Kentin tanımı, kent tipleri, kent kuramları, metropoliten kentler, dünyada metropoliten yönetimler, Türkiye´de metropoliten kentlerin gelişimi, büyükşehir belediyeleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kent kuramlarını ve kentleşmenin teorik temellerini yorumlar ve bunları analiz eder | Anlatım, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Genel olarak dünyada özel olarak Türkiye’de kentleşmenin tarihi koşullarını açıklar, | Tartışma, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav , Ödev, |
3 | Farklı ülkelerdeki metropolitan politikaları açıklar, bunları birbirleriyle karşılaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Metropoliten yönetim örneklerinin farklı ülkelerdeki uygulamalarını değerlendirir. | Tartışma, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav , |
5 | Türkiye’deki nüfus hareketlerini ve metropol olgusunun gelişimini yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
6 | Türkiye’deki büyük şehir belediye örgütlenmesini tanımlar, açıklar, etkinliğini değerlendirir. | Tartışma, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kent Tarihi | |
2 | Kent Tipleri | |
3 | Metropoliten Kentler | |
4 | Kent Kuramları | |
5 | Metropoliten Politikalar | |
6 | Metropol yönetimine ilişkin modeller ve örnekler | |
7 | Metropoliten Yönetim Örnekleri: Danimarka, UNIGOV, Hindistan | |
8 | Metropoliten Yönetim Örnekleri: Toronto, Tokyo, Londra, Barselona | |
9 | Ara sınav | |
10 | Metropoliten Yönetim Örnekleri: Paris, Hannover, Lakewood, San Francisco | |
11 | Türkiye´de Nüfus Hareketleri ve Metropol Olgusunun Gelişimi | |
12 | Türkiye´de Büyük kentlerin Yönetimi: Büyükşehir Belediye Modeli | |
13 | Büyükşehir Belediyelerinde Yetki-Görev ve Kaynakların Paylaşımı | |
14 | Büyükşehir Belediyelerinde Planlama ve Koordinasyon, Yönetimlerarası İlişkiler Açısından Büyükşehir Belediyesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1) Tuzcuoğlu, Ferruh (2003), Metropoliten Yönetim, Sakarya: Sakarya Kitapevi |
Ders Kaynakları | 1) Tuzcuoğlu, Ferruh (2003), Metropoliten Yönetim, Sakarya: Sakarya Kitapevi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yerel yönetimler, kentleşme, çevre sorunları, kent, siyaset ve kültür gibi konularda uzmanlık düzeyinde bilgi sahibi olma, bu alanlarda ortaya çıkan teorik ve pratik gelişmeleri takip edebilme | ||||||
2 | Özel olarak yerel yönetimler, genelde ise kamu yönetiminin çeşitli kariyer alanlarında, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarında mali işler, planlama, insan kaynakları gibi pozisyonlarda görev alabilme ve kendini geliştirme becerisine sahipolma | ||||||
3 | Kazandığı kuramsal bilgi, analiz ve araştırma tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilme, politika alternatifleri geliştirebilme, program ve karar taslakları hazırlayabilme | ||||||
4 | Ulusal ve ulusalararası düzeyde yerel yönetimler, hizmet yöntemleri ve politikaları, şehircilik, yerel siyaset ve kültür alanlarında ortaya çıkan yeni gelişmeleri takip etme, iyi kentsel uygulama örneklerini araştırma, bu konularla ilgili yeni yaklaşımlar ve uygulamalar ortaya koyabilme | ||||||
5 | Takım çalışması yapabilme, gerektiğinde sorumluluk alma, disiplinlerarası çalışmalar yapabilme, yenilikçi fikirlere açık olma ve analitik düşünebilme | ||||||
6 | Alanıyla ilgili konularda yerel, ulusal ve uluslararası düzeylerde projeler üretebilme, projelerde yürütücü veya yönetici olarak görev alabilme | ||||||
7 | Türkçe’yi iyi kullanma, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olma , kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma | ||||||
8 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | ||||||
9 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile alanıyla ilgili literatüre hakim olma | ||||||
10 | Veri girişi, çözümlemesi ve analizi ile araştırma ve planlama gibi yönetim konularında gerekli temel bilgisayar progragramlarını kullanabilme, bilişim alanındaki yenilikleri takip edebilme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
3. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 2 | 30 | 60 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 211 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 8,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |