Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yerel Yönetimler ve Sorunları | UMS 501 | 0 | 3 + 0 | 3 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | YOK |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSA EKEN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Abdülkadir AKSOY |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Belediyeler, ülkemizde, genel olarak diğer yerel yönetimlere göre daha önemlidir. Türkiye’de halkın %83’ünün belediye sınırları içinde yaşadığı düşünüldüğünde belediyelerin önemi ortaya çıkmaktadır. Ayrıca, 5393 sayılı yeni Belediye Kanunu, hem kamu hizmetinden yararlananlar hem de yerel kamu hizmeti sunanlar için yeni planlar, politikalar ve araçlar ortaya çıkarmaktadır. Bu gelişmelerin belediye yönetimine yansımaları ve bu süreçte ortaya çıkan sorunların analiz edilmesi gerekir. |
Dersin İçeriği | Kamu yönetimi içinde mahalli idareler ve belediyeler, Türkiye’de ve Dünyada belediye yönetimleri, Belediyelerin görevleri, Belediye organları ve oluşumu, Belediyelerin mali yapısı, Belediyelerin denetimi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Belediyelerin teşkilat ve görevlerine ilişkin temel yasa olan 5393 sayılı Belediye Kanunu’nu bilir ve önemini kavrar, | Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Mevcut belediye mevzuatını ve bu konudaki diğer güncel ve uygulamaya aktarılan düzenlemeleri bilir ve yorumlar, | Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Ödev, Sınav , |
3 | Belediyenin görev ve sorumluluklarını bilir, | Anlatım, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Merkezi yönetim ile belediyeler arasındaki ilişkileri analiz eder, | Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Ödev, Sınav , |
5 | Belediye organlarının işleyişi ve ilişkilerini kavrar, | Anlatım, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
6 | Belediye teşkilatını ve kurumsal yapısını tanır. | Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Ödev, Sınav , |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Merkezi yönetim ve mahalli idare yapısı ve işleyişi | |
2 | Belediye Yönetimlerinin Yapısı ve Niteliği | |
3 | Hukuki Çerçeve ve Tarihi Gelişimi | |
4 | 1580 Sayılı Kanun Döneminde Türkiye’de Belediyeler | |
5 | Yeni Kanuna Göre Belediyeler ve Reform Çalışmaları | |
6 | Belediyenin Kuruluşu, Sınırları ve Sınır İhtilaflarının Çözümü, Belediyelerin Görev ve Sorumlulukları | |
7 | Belediyelerin Yetki, İmtiyaz ve Sorumlulukları | |
8 | Belediyenin Organları: Belediye Meclisi, Belediye Encümeni, Belediye Başkanı | |
9 | Vize Sınavı | |
10 | Belediye Teşkilatı ve Personeli, Belediyenin Denetimi ve İdari Vesayet | |
11 | Belediyenin Maliyesi | |
12 | Büyükşehir Belediyeleri ile İlişkiler | |
13 | Merkezi Yönetim ile İlişkiler | |
14 | Belediyelerin Sorunları ve Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1) İlgili Mevzuat: 5393 Sayılı Belediye Kanunu, 5216 Sayılı Büyükşehir Belediye Kanunu |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yerel yönetimler, kentleşme, çevre sorunları, kent, siyaset ve kültür gibi konularda uzmanlık düzeyinde bilgi sahibi olma, bu alanlarda ortaya çıkan teorik ve pratik gelişmeleri takip edebilme | ||||||
2 | Özel olarak yerel yönetimler, genelde ise kamu yönetiminin çeşitli kariyer alanlarında, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarında mali işler, planlama, insan kaynakları gibi pozisyonlarda görev alabilme ve kendini geliştirme becerisine sahipolma | ||||||
3 | Kazandığı kuramsal bilgi, analiz ve araştırma tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilme, politika alternatifleri geliştirebilme, program ve karar taslakları hazırlayabilme | ||||||
4 | Ulusal ve ulusalararası düzeyde yerel yönetimler, hizmet yöntemleri ve politikaları, şehircilik, yerel siyaset ve kültür alanlarında ortaya çıkan yeni gelişmeleri takip etme, iyi kentsel uygulama örneklerini araştırma, bu konularla ilgili yeni yaklaşımlar ve uygulamalar ortaya koyabilme | ||||||
5 | Takım çalışması yapabilme, gerektiğinde sorumluluk alma, disiplinlerarası çalışmalar yapabilme, yenilikçi fikirlere açık olma ve analitik düşünebilme | ||||||
6 | Alanıyla ilgili konularda yerel, ulusal ve uluslararası düzeylerde projeler üretebilme, projelerde yürütücü veya yönetici olarak görev alabilme | ||||||
7 | Türkçe’yi iyi kullanma, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olma , kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma | ||||||
8 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | ||||||
9 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile alanıyla ilgili literatüre hakim olma | ||||||
10 | Veri girişi, çözümlemesi ve analizi ile araştırma ve planlama gibi yönetim konularında gerekli temel bilgisayar progragramlarını kullanabilme, bilişim alanındaki yenilikleri takip edebilme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 60 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Ödev | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 181 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |