Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kimya | OPT 114 | 2 | 2 + 1 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi YASEMİN YILDIZ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi YASEMİN YILDIZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kimyanın temel kavramlarını ve yasalarını öğretmek, kimya için analitik bakış açısı kazandırmak ve kimyanın tıbbi laboratuvar teknikleri ile ilişkisini ve önemini kavratmayı amaçlar. |
Dersin İçeriği | Kimyanın tanımı, alanları, önemi, yaşantımıza etkisi ve kimyanın tarihsel gelişimine kısa bir bakış. Madde ve Özellikleri, Atom ve atomun yapısı, periyodik tablo, Kimyasal Bağlar, Kimyasal Reaksiyonlar ve Hesaplamalar, Gazlar ,Sıvılar, Sulu Çözeltiler ve Karışımlar, Katılar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Madde ve özelliklerini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Atomun yapısı yardımıyla periyodik cetveli ve sistematiğini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Atomların elektron düzenlerine bağlı olarak kimyasal bağları kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Kimyasal reaksiyonları ve hesaplamalarını kavrar ve uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
5 | Gazlar, sıvılar ve katıların ayırt edebilme özelliklerini kavrar ve uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
6 | Çözeltilerin kaynama ve donma noktaları, buhar basıncı gibi özelliklerini kavrar ve uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kimyanın tanımı, alanları, önemi, yaşantımıza etkisi ve kimyanın tarihsel gelişimine kısa bir bakış. | |
2 | Madde ve Özellikleri | |
3 | Atomun Yapısı ve Özellikleri | |
4 | Periyodik Tablo ve Özellikleri | |
5 | Periyodik Tablo ve Özellikleri | |
6 | Kimyasal Bağlar | |
7 | Kimyasal Reaksiyonlar ve Hesaplamalar | |
8 | Kimyasal Reaksiyonlar ve Hesaplamalar | |
9 | Gazlar | |
10 | yıl içi sınavı | |
11 | Sıvılar | |
12 | Sulu Çözeltiler ve Karışımlar | |
13 | Sulu Çözeltiler ve Karışımlar | |
14 | Katılar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Aydın, Ali Osman; Sevinç, Vahdettin; Şengil, İ.Ayhan; Temel Kimya, Aşiyan Yayınları, 2001, Adapazarı. [2] Sarıkaya, Yüksel; Erdik, Ender.; Temel Üniveriste Kimyası, Gazi Kitap Evi, 1969. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanına ilişkin terimleri açıklar. | X | |||||
2 | Alanının gerektirdiği temel düzeyinde bilgisayar yazılımlarını , bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
3 | Optisyenlik Programı alanında, temel düzeyde kuramsal bilgilere sahiptir. | X | |||||
4 | Optisyenlik Programı alanındaki temel düzeyde bilgiyi uygulayabilme yetisine sahiptir. | X | |||||
5 | Birey ve halk sağlığı ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
6 | Optisyenlik Programı alanında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
7 | İşyeri ve mağaza yönetimi için gerekli bilgi, tecrübe ve nezaket kurallarına sahiptir. | X | |||||
8 | Alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
9 | İnsan vücudunun göz anatomisine hakim olabilmelidir. | X | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenme bilincine, öğrenme gereksinimlerini belirler ve bilgi kaynaklarına ulaşır. | X | |||||
11 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir düzeyde geliştirir. | X | |||||
12 | Bilgi ve iletişim becerilerini kullanabilen, gelişen teknolojiyi sahada uygulayabilecek teknik donanımda, bilgiyi sentezleme becerisine sahip, göz ve el koordinasyonunu rahat kullanabilen yetkinlikte olunmalıdır. | X | |||||
13 | Gelişen teknolojiye ve ürünleri yakından takip ederek kendisinin ihtiyaç duyduğu yeni olanaklara ulaşmada hevesli olmalıdır. | X | |||||
14 | Temel görme cihazlarının reçeteye göre seçimi, satışı ve hazırlanmasıyla kullanıcıya adaptasyonunu sağlayabilmelidir. | X | |||||
15 | Temel optik aletler ve cihazları kusursuz bir biçimde kullanarak, gözlüğün hazırlanması için gerekli ekipmanları ve makineleri kullanabilmelidir. | X | |||||
16 | Göz ve görme sağlığı ve hastalıkları hakkında temel bilgilere sahip olabilmelidir. | X | |||||
17 | Sağlık hizmetlerinin Türkiye’de örgütlenme şeklini ve kendi disiplininin bu örgütlenme içindeki yerini anlayabilmelidir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |