Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Matematik | MAT 101 | 1 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Ön koşul yoktur. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. TALHA ZAFER |
Dersi Verenler | Doç.Dr. HAKKI BAĞCI, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Matematiğin mesleki anlamdaki önemini kavratarak, önlisans programlarını tamamlayabilmesi için gerekli matematiksel altyapıyı sağlamak. |
Dersin İçeriği | Sayılar, cebir, denklemler, oran ve orantı, geometri, trigonometri, vektörler ile matrisler - determinantlar, limit, türev, ve integrale giriş |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sayma sayıları, doğal sayılar, tam sayılar ile aritmetik işlem yapabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
2 | Rasyonel ve ondalık sayılar ile aritmetik işlem yapabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
3 | Sıralama yapabilme,sıralama aksiyomlarını kullanabilme,sayı aralıklarını kullanabilme,sayıların mutlak değerini hesaplayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
4 | Bir reel sayının üssünü, kökünü ve bunlar üzerindeki işlemleri yapabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
5 | Bir reel sayının üssünü, kökünü ve bunlar üzerindeki işlemleri yapabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
6 | Polinomlar ile işlem yapabilme,polinomları çarpanlara ayırabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
7 | Rasyonel ifadeleri en sade hale getirebilme,doğru ve ters orantı kurabilme,ortalama hesaplayabilme,yüzde hesaplarını yapabilme,olasılık hesaplayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
8 | Denklem çözümlerinde kullanılan temel özdeşlikleri öğrenebilme,Birinci ve İkinci derece bir bilinmeyenli denklemler ile birinci dereceden iki bilinmeyenli denklemleri çözebilme, Birinci ve İkinci derece denklem ve eşitsizlikleri çözebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
9 | Birinci ve İkinci derece denklem ve eşitsizlikleri çözebilme,matris ve determinant kullanarak denklem çözebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
10 | Bağıntı ve Fonksiyon kavramlarını öğrenme, | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
11 | Bir fonksiyonun tanım ve değer kümesini bulabilme,Fonksiyonların temel özelliklerin öğrenerek bunları grafik çizimlerinde kullanabilme, Fonksiyon üzerinde işlemler yapabilme ve tersini bulabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
12 | Geometrik şekiller hakkında genel bilgilere sahip olma | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
13 | Trigonometrik bağıntılarla işlem yapabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
14 | Türev ve İntegral kavramlarını anlayarak bunların basit mesleki uygulamalarını yapabilme. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sayı kümeleri,tam sayılar ve dört işlem | |
2 | Sayı kümeleri,rasyonel sayılar ve dört işlem | |
3 | Sıralamalar,aksiyomlar,aralıklar,mutlak değer | |
4 | Üslü,köklü ifadeler | |
5 | Üslü,köklü ifadeler | |
6 | Polinomlar,çarpanlara ayırma | |
7 | Sadeleştirmeler,oran-orantı,ortalamalar,yüzde hesapları,olasılık hesapları | |
8 | Denklemler ve eşitsizlikler | |
9 | Denklemler,matris-determinant | |
10 | ARA SINAV | |
11 | Kümeler,fonksiyonlar | |
12 | Fonksiyonlar,grafikler,geometrik şekiller | |
13 | Trigonometri | |
14 | Limit, türev ve integrale giriş |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1]Mustafa Balcı,Temel Matematik Meslek Yüksek okulu ve Teknik Eğitim Fakülteleri için,İstanbul,2012 |
Ders Kaynakları | [2]Engin Bozacı, Sinan Çevik, Genel Matematik 1 Meslek Yüksekokulları İçin Matematik ve Çözümleri, Ankara, 2009 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanına ilişkin terimleri açıklar. | X | |||||
2 | Alanının gerektirdiği temel düzeyinde bilgisayar yazılımlarını , bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
3 | Optisyenlik Programı alanında, temel düzeyde kuramsal bilgilere sahiptir. | X | |||||
4 | Optisyenlik Programı alanındaki temel düzeyde bilgiyi uygulayabilme yetisine sahiptir. | X | |||||
5 | Birey ve halk sağlığı ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
6 | Optisyenlik Programı alanında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
7 | İşyeri ve mağaza yönetimi için gerekli bilgi, tecrübe ve nezaket kurallarına sahiptir. | X | |||||
8 | Alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
9 | İnsan vücudunun göz anatomisine hakim olabilmelidir. | X | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenme bilincine, öğrenme gereksinimlerini belirler ve bilgi kaynaklarına ulaşır. | X | |||||
11 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir düzeyde geliştirir. | X | |||||
12 | Bilgi ve iletişim becerilerini kullanabilen, gelişen teknolojiyi sahada uygulayabilecek teknik donanımda, bilgiyi sentezleme becerisine sahip, göz ve el koordinasyonunu rahat kullanabilen yetkinlikte olunmalıdır. | X | |||||
13 | Gelişen teknolojiye ve ürünleri yakından takip ederek kendisinin ihtiyaç duyduğu yeni olanaklara ulaşmada hevesli olmalıdır. | X | |||||
14 | Temel görme cihazlarının reçeteye göre seçimi, satışı ve hazırlanmasıyla kullanıcıya adaptasyonunu sağlayabilmelidir. | X | |||||
15 | Temel optik aletler ve cihazları kusursuz bir biçimde kullanarak, gözlüğün hazırlanması için gerekli ekipmanları ve makineleri kullanabilmelidir. | X | |||||
16 | Göz ve görme sağlığı ve hastalıkları hakkında temel bilgilere sahip olabilmelidir. | X | |||||
17 | Sağlık hizmetlerinin Türkiye’de örgütlenme şeklini ve kendi disiplininin bu örgütlenme içindeki yerini anlayabilmelidir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |