Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Beden Eğitimi ve Vücut Geliştirme I | IAY 105 | 1 | 2 + 1 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. OĞUZHAN YILDIZ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. YAKUP YİĞİT, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Beden eğitimi ve sporun insan organizması üzerindeki etkilerini ayırt etmek, fiziksel uygunluğun temel konularını öğrencilere öğretip uygulamalarının yapılmasını sağlamak, kondisyonel ve motorik özellikleri ayırt etmek amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Fiziksel uygunluğun önemi ve ilgili kavramları anlamak, Fiziksel Uygunluğun; Beslenme ilişkisini, Sağlıkla İlişkisini, Dolaşım sistemi arasındaki ilişkiyi, Solunum sistemi arasındaki ilişkiyi ve Kas gelişimi arasındaki ilişkiyi anlamak, Fiziksel uygunluğu geliştirmek ve korunmak için temel antrenman metotlarını uygulamak. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Fiziksel Uygunluk ile Fiziksel Aktivite Arasındaki İlişkiyi Anlar ve Önemini Kavrayıp Kullanır | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
2 | Fiziksel Uygunluk ve Beslenme İlişkisini Bilir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
3 | Fiziksel Aktivite ve Sağlık İlişkisini Bilir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
4 | Fiziksel Aktivitenin Dolaşım Sistemine Etkisini Bilir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
5 | Fiziksel Aktivitenin Solunum Sistemine Etkisini Bilir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
6 | Fiziksel Aktivite ve Kas Gelişimine Etkisini Bilir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
7 | Fiziksel Uygunluğunu Geliştirir ve Korumak İçin Temel Antrenman Metotlarını Uygular | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
8 | Fiziksel Uygunluğunun Değerlendirilmesinde Kullanılan Ölçüm Yöntemlerini Bilir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, Amaç ve Öğrenim Hedefleri, Beden Eğitiminin Tanımı Sporun Tanımı | |
2 | Fiziksel Uygunluğun Önemi | |
3 | Fiziksel Aktivite ve Sağlık İlişkisi | |
4 | Fiziksel Uygunluk ve Beslenme İlişkisi | |
5 | Fiziksel Aktivitenin Solunum Sistemine Etkisi | |
6 | Fiziksel Uygunluğun Dolaşım Sistemine Etkisi | |
7 | Fiziksel Aktivitenin Kaslara Olan Etkisi | |
8 | Fiziksel Uygunluğun Geliştirilmesi, Antrenman metotlarını tanımak ve uygulamak | |
9 | Fiziksel Uygunluğu Geliştirmek ve Koruma Metotları | |
10 | Yıl içi Sınavı | |
11 | Fiziksel Uygunluğun Değerlendirilmesi, Değerlenmede kullanılan ölçüm yöntemleri | |
12 | Fiziksel Uygunluk Özellikleri, Paramedik mesleğine göre fiziksel özelliklerin önemi | |
13 | Fiziksel Uygunluğun Geliştirilmesi | |
14 | Alan Uygulaması, Genel Kuvvet Çalışmaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1]Muratlı, S., Kalyoncu, O. ve Şahin, G; Antrenman ve Müsabaka, Atölye Ofset, 3. Baskı, 2011. İstanbul |
Ders Kaynakları | [2] Urartu, Ü; Voleybol Teknik – Taktik – Kondisyon, İnkılap Kitapevi, 3. Baskı, 2006, Ankara [3]Özer, K; Fiziksel Uygunluk, Nobel Yayın Dağıtım, 2001, Ankara. [4]Zorba, E; Herkes İçin Spor ve Fiziksel Uygunluk. GSGM Yayınları, 1999, Ankara. [5] İşler, H; Beden Eğitimi ve Spor Bilgileri El Kitabı, Ofset Matbaa, 1. Baskı, 2001, Ankara |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlk ve Acil Yardım alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | X | |||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek. | X | |||||
4 | İlk ve Acil Yardım alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi alarak sorumluluk alabilme becerisi kazanmak. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazışı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme becerisi kazanmak. | ||||||
7 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme becerisi kazanmak. | ||||||
8 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | ||||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olmak. | ||||||
10 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularına yeterli bilince sahip olmak. | ||||||
11 | Bedensel ve ruhsal sağlığını koruyabilme ve en üst düzeyde tutabilme bilinci kazanmak. | X | |||||
12 | Alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahip insan vücudunun sistemleri ve temel yapıları ile anatomisine hakim olmak. | ||||||
13 | Alan terminolojisini etkin kullanabilme becerisi kazanmak. | ||||||
14 | Ambulans içerisinde bulunan tüm malzeme ve ekipmanları tanıyabilme, uygun şekilde kullanabilme ve bakımını yapabilme becerisi kazanmak. | ||||||
15 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanmak. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 115 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |