Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Beden Eğitimi ve Vücut Geliştirme II | İAY 106 | 2 | 3 + 1 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. YAKUP YİĞİT |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. YAKUP YİĞİT, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Fiziksel uygunluğuna yönelik, fizyolojik parametrelere göre uygulamaların yapılmasını sağlamak ve geliştirmek, Hasta yaralı taşımalarında fiziksel yeterliği kazandırmak, Vücut mekaniğini doğru kullanmak ve Kondisyon çalışmalarıyla kas gücünü, koordinasyonu artırmak, Öğrencilerin teorik ve uygulamalarla kazandıkları özelliklerinin seviyelerini geliştirmeyi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Antrenmanın temel kavramları, Antrenmanın organizmaya etkisi, Antrenmanın kaslar üzerine etkisi, Antrenmanda yüklenme ve dinlenme ilişkisi, Yüklenmenin ölçütleri, Antrenman çeşitleri, Aerobik antrenman ve esneklik çalışmaları, Kondisyon, Koordinasyon yeteneklerin teori ve uygulaması, Antrenmanın fizyolojik temelleri ve temel kurallarıyla, Kas kuvveti ve dayanıklılığı, esneklik, çeviklik ve hız, enerji sistemleri, egzersiz ve aerobik sistem bu özelliklerini geliştirmek |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Fiziksel Uygunluk ile Fiziksel Aktivitenin Arasındaki İlişkiyi Anlar ve Önemin Bilir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
2 | Sinir, Kas ve Eklem Koordinasyonunu Geliştirir ve Kas Gruplarını Dengeli Etkin Kullanır | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
3 | Antrenman Çeşitlerini Öğrenir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
4 | Kas Gücünü, Dayanıklılığı ve Koordinasyonu Artırır | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
5 | Sinir, Kas ve Eklem Koordinasyonunu Geliştirir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
6 | Kardiyovasküler Dayanıklılığını Arttırır | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
7 | Kondisyon Çalışmalarıyla Esnekliği, Hızı ve Çevikliği Artırır | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
8 | Hasta Yaralı Taşıma Sırasında Vücut Mekaniğini Doğru Kullanır | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, Amaç ve Öğrenim Hedefleri | |
2 | Antrenman temel kavramları, Antrenmanın temel amaç ve görevleri | |
3 | Kardiyovasküler Kuvvet Devamlılık Çalışmaları | |
4 | Kas kuvveti ve dayanıklılığı | |
5 | Antrenmanda Yüklenme ve Dinlenme İlişkisi | |
6 | Antrenman Çeşitleri | |
7 | Dayanıklılık Çalışması, Yavaş Devamlı Koşular | |
8 | Dayanıklılık Çalışması, Solunum Sisteminin Dayanıklılık Çalışması ( Ektensif İnterval Koşular) | |
9 | Kuvvet Gelişimi, Egzersiz planı yapmak ( Kaslar ) | |
10 | Yıl içi Sınavı | |
11 | Genel Kuvvet Gelişimi, Vücut ağırlığı ile egzersizler | |
12 | Kuvvet Çeşitleri ve Geliştirme Yöntemleri, Eşli egzersizler | |
13 | Kuvvet Çeşitleri ve Geliştirme Yöntemleri, Sedye üzerinde hasta/kazazede yatar pozisyonda taşıma çalışmaları yapmak | |
14 | Alan Uygulaması, Genel Kuvvet Çalışmaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1]Muratlı, S., Kalyoncu, O. ve Şahin, G; Antrenman ve Müsabaka, Atölye Ofset, 3. Baskı, 2011. İstanbul |
Ders Kaynakları | [2] Urartu, Ü; Voleybol Teknik – Taktik – Kondisyon, İnkılap Kitapevi, 3. Baskı, 2006, Ankara [3]Özer, K; Fiziksel Uygunluk, Nobel Yayın Dağıtım, 2001, Ankara. [4]Zorba, E; Herkes İçin Spor ve Fiziksel Uygunluk. GSGM Yayınları, 1999, Ankara. [5] İşler, H; Beden Eğitimi ve Spor Bilgileri El Kitabı, Ofset Matbaa, 1. Baskı, 2001, Ankara |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlk ve Acil Yardım alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | X | |||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek. | X | |||||
4 | İlk ve Acil Yardım alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi alarak sorumluluk alabilme becerisi kazanmak. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazışı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme becerisi kazanmak. | ||||||
7 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme becerisi kazanmak. | ||||||
8 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | ||||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olmak. | ||||||
10 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularına yeterli bilince sahip olmak. | ||||||
11 | Bedensel ve ruhsal sağlığını koruyabilme ve en üst düzeyde tutabilme bilinci kazanmak. | X | |||||
12 | Alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahip insan vücudunun sistemleri ve temel yapıları ile anatomisine hakim olmak. | ||||||
13 | Alan terminolojisini etkin kullanabilme becerisi kazanmak. | ||||||
14 | Ambulans içerisinde bulunan tüm malzeme ve ekipmanları tanıyabilme, uygun şekilde kullanabilme ve bakımını yapabilme becerisi kazanmak. | ||||||
15 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanmak. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 85 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |