Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Ahlak Felsefesi DAO 301 5 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri yok
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. TAMER YILDIRIM
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Alak Felsefesinin mahiyeti ve temel tartışmalarını kazandırmak.
Dersin İçeriği Bu derste ahlak felsefesinin mahiyetine dair tartışmalar incelenecektir.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Ahlak Felsefesinin mahiyeti hakkındaki tartışmalara vakıf olur Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
2 Ahlak Felsefesinin temel problemleri ve kavramlarını tanır Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
3 Ahlak felsefesinin temel problemlere yaklaşımı ile diğer disiplinlerin yaklaşımı arasındaki ilişkiyi açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
4 Felsefe ahlak ilişkisini kavrar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
5 Olgu değer ilişkisini kavrar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
6 Ödev etiğini bilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Etik, etik türleri,
2 etik temellendirme, etik ve din
3 Sokrates´in mutluluk etiği
4 Kendini gerçekleştirme etiği: Platon
5 Aristoteles etiği
6 Aristoteles etiği
7 Ebubekir Razi
8 İhvan-ı Safa
9 Farabi
10 İbn Miskeveyh
11 Determinist etik: Spinoza
12 Hume´un duygudaşlık etiği
13 Kant´ın ödev etiği
14 Yararcı etik ve evrimci etik
Kaynaklar
Ders Notu Cevizci, Ahmet. Etiğe Giriş İstanbul: Paradigma, 2002
Fahri, Macid. İslam Ahlak Teorileri. İstanbul: Litera Yayıncılık, 2004.
Çağrıcı, Mustafa. İslam Düşüncesinde Ahlak. İstanbul: DEM yayınları, 2006
Ders Kaynakları Aristoteles. Nikomakhos´a Etik. Ankara: Ayraç Yayınevi, 1998.
Oktay, Ayşe Sıddıka. Kınalızade Ali Efendi ve Ahlak-ı Alai. İstanbul: İz Yayıncılık, 2005.
Erdem, Hüsamettin. Ahlak Felsefesi. Konya: Hü-Er, 2003.
Oktay, Ayşe Sıddıka. Kınalızade Ali Efendi ve Ahlak-ı Alai. İstanbul: İz Yayıncılık, 2005.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Din ve Ahlak ile ilgili bilgileri tanır ve İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitiminde kullanır.
2 İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer.
3 İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümler ve tasarlar.
4 İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular, sosyolojik ve psikolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar. X
5 Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanır.
6 Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. X
7 Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler.
8 Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanır. X
9 Sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazanır.
10 Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. X
11 Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları saptar ve bu sorunlara karşı duyarlı davranış gösterir.
12 Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 15
1. Ödev 20
2. Kısa Sınav 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 2 6 12
Ödev 1 5 5
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 169
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,76
Dersin AKTS Kredisi 5