Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Günümüz Kelam Problemleri | DAO 454 | 8 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. RAMAZAN BİÇER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencinin modern inanç problemleri hakkında fikir sahibi olması ve bunların çözümlerini kavramasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu derste,modern dönemde uluhiyet, nübüvvet ve ahiret konularında ortaya çıkan sorunlar incelenecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kelam ilminin ana konularını değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Kelam ilminin tarihsel gelişimini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Kelamın konularının tarihsel arka planını tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Klasik kelam ve modern kelam bağlantısı, ortak yönlerini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
5 | Çağdaş inanç konularının iç ve dış dinamiklerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
6 | Modern inanç konuları, sebep ve sonuçlarını tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş: Modern inanç problemlerinden amaç nedir, kapsamı ve sınırı nedir? | |
2 | İman ve inanç anlayışı | |
3 | İslam kelamcılarına göre Tanrı | |
4 | İslam kelamcılarına göre Tanrının nitelikleri | |
5 | İslam kelamcılarına göre vahiy | |
6 | İslam kelamcılarına göre ahiret ve bedensel diriliş | |
7 | Reenkarnasyon | |
8 | Reenkarnasyon tenasüh ilişkisi | |
9 | Peygamberlik sürekliliğini koruyor mu? | |
10 | Türkiyedeki Yeni Çağ Dini Akımları | |
11 | Kader anlayışı, İslam dünyasını geri bırakmış mıdır? | |
12 | Terörizm nedir, İslam bir terörden bahsedilebilir mi? | |
13 | İslam ve Batı ilişkisi, ne zaman başlamıştır ve günümüzdeki durumu. | |
14 | Türk Müslümanlığı anlayışı ve imkânı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ramazan Biçer, Küreselleşen Çağda İslam, İstanbul: Gelenek Yayınları, 2010;Kılavuz, Ahmed Saim, Anahatlarıyla İslam akaidi ve kelama giriş, İstanbul 2004 |
Ders Kaynakları | 1. Topaloğlu, Bekir, Kelam İlmi: Giriş, İstanbul 1981 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Din ve Ahlak ile ilgili bilgileri tanır ve İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitiminde kullanır. | X | |||||
2 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | X | |||||
3 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümler ve tasarlar. | X | |||||
4 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular, sosyolojik ve psikolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar. | X | |||||
5 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanır. | ||||||
6 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
7 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanır. | X | |||||
9 | Sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazanır. | X | |||||
10 | Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | X | |||||
11 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları saptar ve bu sorunlara karşı duyarlı davranış gösterir. | ||||||
12 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 113 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |