Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ahlak ve Sosyal Yaşam | DAO 492 | 8 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yoktur. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ABDULLAH İNCE |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Abdulmuttalip BAYCAR |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ahlak ve sosyal hayat arasındaki ilişkileri incelemek. |
Dersin İçeriği | Ahlakın tanımı, temel ahlak çeşitleri, ahlak ve toplum arasındaki karşılıklı ilişkiler. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ahlakın tanımını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, |
2 | Temel ahlak çeşitlerini tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, |
3 | Ahlak ve sosyal hayat arasındaki ilişkileri kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, |
4 | Ahlakın sosyal hayata etkilerini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, |
5 | Aile ahlakını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, |
6 | İş ahlakını tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, |
7 | Evrensel ahlakı kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ahlakın tanımı. | |
2 | Temel ahlak çeşitleri. | |
3 | Ahlak ve sosyal hayat ilişkileri. | |
4 | Ahlak ve sosyal hayatın birbirini etkilemesi. | |
5 | Ahlaklı insan kavramı. | |
6 | Teorik ahlak. | |
7 | Pratik ahlak. | |
8 | Ahlak ve din ilişkisi. | |
9 | Aile ahlakı. | |
10 | İş ahlakı. | |
11 | Çevre ahlakı. | |
12 | Güzel ahlak örnekleri. | |
13 | Kötü ahlak örnekleri. | |
14 | Evrensel ahlak. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | KAYMAKCAN,R.,UYANIK,M.,(2007)Teorik ve Pratik Yönleriyle Ahlak,İstanbul: Dem Yay. KILIÇ,R. (1992)Ahlakın Dini Temeli, Ankara:Diyanet Yay. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Din ve Ahlak ile ilgili bilgileri tanır ve İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitiminde kullanır. | X | |||||
2 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | X | |||||
3 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümler ve tasarlar. | X | |||||
4 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular, sosyolojik ve psikolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar. | X | |||||
5 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanır. | X | |||||
6 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
7 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanır. | X | |||||
9 | Sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazanır. | X | |||||
10 | Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | X | |||||
11 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları saptar ve bu sorunlara karşı duyarlı davranış gösterir. | X | |||||
12 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 80 |
1. Kısa Sınav | 5 |
1. Sözlü Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 5 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Sözlü Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 91 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |