Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Din Felsefesi DAO 302 6 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri

yok

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. KEMAL BATAK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Din Felsefesinin mahiyetini öğretmek ve temel tartışmalarını kazandırmak.

Dersin İçeriği

Bu derste Din felsefesinin mahiyetine dair tartışmalar ve din felsefesinin temel problemlere yaklaşımı incelenecektir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Din Felsefesinin mahiyeti hakkındaki tartışmalara vakıf olur Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
2 Din Felsefesinin temel problemleri ve kavramlarını tanır Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
3 Din felsefesinin temel problemlere yaklaşımı ile diğer disiplinlerin yaklaşımı arasındaki ilişkiyi ayırt eder. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
4 Tanrı insan ilişkisi konusunda değerlendirme yapar ve Tanrı varlığına dair öne sürülen delillere muttali olur. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
5 Dini çeşitlilik konusunda değerlendirme yapar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
6 Ateizm delillerine ve kötülük problemine dair bilimsel bilgi edinir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Din Felsefesine Giriş
2 Dini Tecrübe
3 Akıl-İman İlişkisi
4 Teist Argümanlar
5 Teist Argümanlar
6 Argümana Dayanmaksızın Tanrı'yı Bilmek
7 İlahi Sıfatlar
8 İlahi Fiil
9 Kötülük Problemi
10 Mucizeler
11 Ölümden Sonra Hayat
12 Din Dili
13 Din ve Bilim
14 Dini Çeşitlilik
Kaynaklar
Ders Notu

Peterson, Michael, ve diğerleri, Akıl ve İnanç, Din Felsefesine Giriş. Çev, Rahim Acar, İstanbul: Küre y., 2006.

Ders Kaynakları

Aydın, Mehmet. Din Felsefesi. İzmir: DEÜY, 1990.
Hegel, G.W.F, çev. Doğan Naci Kadıoğlu, Pinhan Yayıncılık, 2016.

Bayrakdar, Mehmet. Din Felsefesine Giriş. Ankara: Fecr y, 1997.
Alpyağıl, Recep, ed. Din Felsefesine Dair Okumalar, İstanbul: İz Yayıncılık.
Evans, C. Ve R. Manis, Din Felsefesi, Ankara: Elis Yayınları.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Din ve Ahlak ile ilgili bilgileri tanır ve İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitiminde kullanır. X
2 İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer.
3 İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümler ve tasarlar. X
4 İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular, sosyolojik ve psikolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar.
5 Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanır.
6 Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.
7 Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler. X
8 Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanır. X
9 Sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazanır. X
10 Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır.
11 Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları saptar ve bu sorunlara karşı duyarlı davranış gösterir.
12 Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
2. Kısa Sınav 15
3. Kısa Sınav 15
4. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 6 12
Ödev 1 10 10
Final 1 18 18
Toplam İş Yükü 114
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,56
Dersin AKTS Kredisi 5