Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Medya İlişkileri Yönetimi HIR 321 5 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. NESRİN AKINCI ÇÖTOK
Dersi Verenler Doç.Dr. NESRİN AKINCI ÇÖTOK,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Dersin amacı, geleneksel ve elektronik medyanın kurumsal ve teknik alt yapılarını tanıyıp ve yönetim biçimlerini tanımak ve  tartışmaktır. Kitle iletişim araçları, yazılı medya ile dijital gazeteciliğin yönetim stratejileri, düzenlemeleri, kurumların medya ile ilişkileri hakkında bilgiler vermektir. 

Dersin İçeriği

Medya ve medya kuruluşlarının yönetim biçimi, kurumlar ve medya ile olan ilişkiler, medya ilişkilerinde dikkat edilecek hususlar, medya ve kurumlar arası ilişkiler, medya iletişim planı hazırlama, medya ile ilişkilerde stratejik ortaklıklar, medya iletişim planları ve sürekliliği.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Medya kuruluşlarının altyapısına ve yönetim ilkelerine ait temel bilgileri değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sınav , Ödev,
2 Kurum ile medya ilişkilerinde dikkat edilecek hususları analiz eder Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sınav , Ödev,
3 Medya ilişkilerinde yöntem ve teknikleri analiz eder. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Ödev,
4 Analyzes relation of between institution an media Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sınav , Ödev,
5 Medya iletişim planları hazırlar ve uygular Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sınav , Ödev,
6 Applies and prepares media communication plans Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Ödev,
7 Analyzes methods and techniques in media relations Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sınav , Ödev,
8 Evaluation basic information in media organizations Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Medya ve medya kuruluşlarının yönetim biçimi
2 Kurumlar ve medya ile olan ilişkiler
3 Kurumlar ve medya ile olan ilişkiler
4 Medya ilişkilerinde dikkat edilecek hususlar
5 medya ve kurumlar arası ilişkiler
6 medya iletişim planı hazırlama
7 medya iletişim planı hazırlama
8 ara sınav
9 medya iletişim planı hazırlama
10 Medya ilişkilerinde yöntem ve teknikler
11 Medya ilişkilerinde yöntem ve teknikler
12 medya ile ilişkilerde stratejik ortaklıklar
13 medya ile ilişkilerde stratejik ortaklıklar
14 Medya iletişim planları ve sürdürülebilirliği
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

 

Halkla İlişkiler ve Medya,  Prof. Dr. Aydemir Okay/ Prof. Dr. Ayla Okay, Media Cat Yayınları, İstanbul, 2009.

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanlık alanının gerektirdiği kuramları sıralar.
3 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurarak topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder. X
4 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etkili iletişimin unsurlarını sıralar. X
5 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Kampanyaları düzenler. X
7 Medya ile ilişkileri düzenler ve medya planlaması yapar. X
8 Yazılı ve görsel iletişimi ve araçlarını etkin olarak kullanarak ikna edici mesajlar oluşturur. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 20
1. Kısa Sınav 20
1. Ödev 10
1. Proje / Tasarım 50
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 6 6
Kısa Sınav 1 6 6
Ödev 1 5 5
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 114
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,56
Dersin AKTS Kredisi 5