Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Görsel Kültür | HIR 319 | 5 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AYNÜLHAYAT UYBADIN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Her mecradaki görüntünün kültürel analizini yapabilmek. |
Dersin İçeriği | İletişim edüstrisinde üretilen görüntünün yapısını ve kültürel boyutlarını sorunsallaştırır |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Mecra ve yöndeşme ilişkisini kavrar | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , |
2 | Kültür ve medya ilişkisini anlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
3 | Farklı görsel okuma biçimleri öğrenir. | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, | Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Guy Debord, Gösteri Toplumu, Ayrıntı Yayınları; Jean Baudrillard, Tüketim Toplumu, Ayrıntı Yayınları; Levend Kılıç, Fotoğraf ve Sinemanın Toplumsal Tarihi, Dost Yayınları; Johnathan Crary, Gözlemcinin Teknikleri, Ayrıntı Yayınları; Jean Baudrillard, Simulakrlar ve Simülasyon, Boğaziçi Üniversitesi Yayınları; Jean Baudrillard, Şeytana Satılan Ruh, Boğaziçi Üniversitesi Yayınları; John Berger, Görme Biçimleri, Metis Yayınları; Roland Barthes, Camera Lucida, Altıkırkbeş Yayınları; Ervin Panovsky, Perspektif Simgesel Bir Biçim, Metis Yayınları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanlık alanının gerektirdiği kuramları sıralar. | ||||||
3 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurarak topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder. | ||||||
4 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etkili iletişimin unsurlarını sıralar. | ||||||
5 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Kampanyaları düzenler. | ||||||
7 | Medya ile ilişkileri düzenler ve medya planlaması yapar. | ||||||
8 | Yazılı ve görsel iletişimi ve araçlarını etkin olarak kullanarak ikna edici mesajlar oluşturur. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 20 |
1. Kısa Sınav | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 9 | 3 | 27 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |