Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Reklamcılık Tarihi HIR 216 4 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Arş.Gör.Dr. DAMLA KARŞU CESUR
Dersi Verenler Doç.Dr. SİMGE ÜNLÜ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Bu ders kapsamında geçmişten günümüze reklamcılığın gelişimi ve değişimi öğrenilecektir. Tarihsel gelişimi içerisinde dünya reklamcılığındaki önemli yapıtaşları incelenecektir. Dünya reklamcılığındaki ekoller ve reklamcılığa damgasını vurmuş reklamcılar incelenecektir.

Dersin İçeriği

Dünyada reklamcılığın doğuşu, Tarih boyunca reklamcılığın gelişimi, iletişim ve iletişim araçları, reklam türleri, ülkeler ve reklam ekolleri.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Tarih boyunca reklamcılığın nasıl bir gelişim ve değişim gösterdiğini bilmek. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
2 Gelişen teknoloji ile daha etkin hale gelen iletişim araçlarının reklam tarihi üzerindeki etkisini bilmek. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
3 Reklamcılığın dünyadaki gelişimini ve bu bağlamda uygulanan reklam stratejilerini değerlendirebilmek. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Oryantasyon ve tanışma: dersin genel konuları, yararlanılacak kaynaklar, amaç ve alt amaçlar üzerine konuşma
2 Osmanlı döneminde reklam
3 Cumhuriyet döneminde reklamcılık
4 Dünyada reklamcılığın gelişimi
5 İletişimin başlangıç tarihi, yazının bulunuşu ve dilin ortaya çıkışı
6 Telgraf, telefon ve fotoğrafın bulunuşu
7 Radyo tarihi, dünya ve Türkiye'de radyonun tarihi
8 Ara Sınav
9 Televizyon tarihi ve televizyonun gelişim dönemleri
10 Gazete ve matbaanın doğuşu
11 İnternetin dünya ve Türkiye'de gelişimi
12 Sinemanın ortaya çıkışı ve açıkhava mecra kullanımı
13 Sektöre damga vuran reklamların değerlendirilmesi
14 Sektöre damga vuran reklamların değerlendirilmesi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

'Şimdi Reklamlar', Müge Elden, Sinem Yeygel, Özkan Ulukök

'Reklam ve Reklamcılık', Müge Elden

'Reklamcılık, Kavramlar, Kararlar, Kurumlar', Müge Elden, Füsün Kocabaş

'Adland- A global history of advertising', Mark Tungate

İletişim tarihi: teknoloji-kültür-toplum, David Crowley-Paul Heyer

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanlık alanının gerektirdiği kuramları sıralar. X
3 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurarak topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder. X
4 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etkili iletişimin unsurlarını sıralar. X
5 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Kampanyaları düzenler. X
7 Medya ile ilişkileri düzenler ve medya planlaması yapar. X
8 Yazılı ve görsel iletişimi ve araçlarını etkin olarak kullanarak ikna edici mesajlar oluşturur. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Kısa Sınav 34
1. Proje / Tasarım 50
1. Ödev 8
2. Ödev 8
Toplam 100
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 1 5 5
Ödev 2 5 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 125
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5
Dersin AKTS Kredisi 5