Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Ekonomiye Giriş HIR 210 4 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. NURULLAH ALTINTAŞ
Dersi Verenler Doç.Dr. NURULLAH ALTINTAŞ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Genel Eğitim
Dersin Amacı

Dersin amacı öğrenciye, ekonominin temel kavramlarını öğretmektir.

Dersin İçeriği

Ekonomi biliminin niteliği ve önemi, fiyat teori, tüketici teorisi , üretici teorisi, fiyat teorisi, milli gelir, para , uluslararası ekonomi

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Ekonomi biliminin konusunu ve diğer bilimlerle ilişkisini anlar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
2 Ekonomi bilimine ait temel kavramları öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
3 Makro ekonomi ve mikro ekonomi arasındaki farkları öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
4 Para ve para politikalarını öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
5 Ekonomik büyüme ve iktisadi kalkınma dinamiklerini öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

"İktisada Giriş" , Prof. Dr. Zeynel Dinler, 2015 , Ekin Kitapevi Yayınları, 21.Baskı

" İktisada Giriş", Prof. Dr. İlker Parasız, Ezgi Kitapevi, 10. Baskı

" Örneklerle Kolay Ekonomi",  Mahfi Eğilmez, Remzi Kitapevi

" Mikroekonomi - Güncel Örneklerle , Mahfi Eğilmez, Remzi Kitapevi

" Makro Ekonomi - Türkiye'den Örneklerle , Mahfi Eğilmez, Remzi Kitapevi

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanlık alanının gerektirdiği kuramları sıralar.
3 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurarak topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder.
4 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etkili iletişimin unsurlarını sıralar.
5 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Kampanyaları düzenler.
7 Medya ile ilişkileri düzenler ve medya planlaması yapar.
8 Yazılı ve görsel iletişimi ve araçlarını etkin olarak kullanarak ikna edici mesajlar oluşturur.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 1 5 5
Ödev 2 5 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 130
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,2
Dersin AKTS Kredisi 5