Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Fotoğraf ve Temsil Sınırları | CUL 518 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. RASİM SOYLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Fotoğrafik temsili tartışmak ve kültürel yönünü anlamak. |
Dersin İçeriği | Temsil kavramı; fotoğrafik temsilin niteliği; fotoğraf estetiği ve fotoğraf kültürü. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Mimesis ve temsil kavramlarını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sözlü Sınav, |
2 | Fotoğrafik temsilin özelliklerini tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sözlü Sınav, |
3 | Fotoğrafik temsilin sınırlarını belirler. | Anlatım, | Sözlü Sınav, |
4 | Etno-fotoğrafı, savaş fotoğrafını ve belgesel fotoğrafı görsel kanıt olarak olarak kullanır. | Anlatım, Gösteri, | Ödev, |
5 | Çağdaş sanatı fotoğraf ile birlikte değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev, |
6 | Temsil krizi tartışmalarında fotoğrafın etkisini tanımlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mimesis, temsil ve fotoğrafik temsilin niteliği. | Mimesis, representation, and the nature of photographic representation |
2 | Fotoğraf kuramına kısa bir bakış. | A short overwiev of the photography theory |
3 | Terry Barrett’in fotoğraf kategorileri. | Terry Barrett’s Photograpy categories |
4 | Temsili bir sanat formu olarak fotoğraf. | Photography as a representational art form |
5 | Etno-Fotoğraf ve görsel kanıt. | Ethno-Photography and visual evidence |
6 | Değerlendirme sınavı | Examination |
7 | Yeni savaşlar ve yeni savaş fotoğrafı | The new wars and new war photography |
8 | Belgesel fotoğrafın sınırları. | The boundaries of documentary photography |
9 | Postmodern fotoğraf nedir? | What is postmodern photography? |
10 | Portre fotoğrafı mümkün mü? | Is possible portrait photography? |
11 | Piyasa ve sanat kurumlarının fotoğrafla ilişkisi | Market and the relationship of the art instituation photography |
12 | Çağdaş sanat ve fotoğraf | Contemporary art and photography |
13 | Fotoğraftan sonra veya temsil krizi tartışmaları ve fotoğraf | After photography or arguing of representation crises and photography |
14 | Genel değerlendirme | General evaluation |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1)Terry Barrett, Fotoğrafı Eleştirmek (İmgeleri Anlamaya Giriş), Çeviri: Yeşim Harcanoğlu, Hayalperest Yayınevi, İstanbul 2012 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Kültürel Çalışmalar alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır. | X | |||||
2 | Disiplinlerarası ve disiplinleraşırı çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları Kültürel Çalışmalar alanına adapte edebilme becerisini kazanır. | X | |||||
3 | Uzmanlık alanı ile ilgili olarak ulusal ve uluslararası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır. | X | |||||
4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanır. | X | |||||
5 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olur. | X | |||||
6 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır. | X | |||||
7 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında Kültürel Çalışmalar alanına katkı sağlama becerisini kazanır. | X | |||||
8 | Bilimsel çalışmalarını ulusal ve uluslararası toplantılarda bilim çevreleri ile paylaşır. | X | |||||
9 | İleri sürülen bir tezden yola çıkarak, bununla ilgili araştırma ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla Kültürel Çalışmalar alanında bilimsel bir çalışma gerçekleştirir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 7 | 112 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 162 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |