Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kamuoyu Araştırmaları ve Spss Uygulamaları HIR 502 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. METİN IŞIK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bu ders iletişim bilimlerinde kullanılan kamuoyu araştırmalarını öğretmeyi ve ayrıca gerek kamuoyu gerekse diğer araştırma türlerinde veri analizi yapmak üzere kullanılan SPSS (Sosyal Bilimler için Paket Program)?i öğretmeyi amaçlar.
Dersin İçeriği Araştırma türleri; sosyal araştırmalarda yöntem ve teknik; bilimsel araştırma; pazar araştırmaları; kamuoyu araştırmaları; veri analiz ve yorumlama; sosyal istatistik; istatistik teknikleri; SPSS Uygulamaları.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Araştırma türlerini sıralar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev, Proje / Tasarım,
2 Sosyal araştırmalarda yöntem ve teknikleri bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev, Proje / Tasarım,
3 Kamuoyu araştırmalarını bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev, Proje / Tasarım,
4 Örnek bir kamuoyu araştırması tasarlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev, Proje / Tasarım,
5 SPSS ile veri analizi yapar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev, Proje / Tasarım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Genel giriş ve ders tanıtımı
2 Temel Kavramlar (araştırma, yöntem, teknik, veri analizi, sosyal istatistik)
3 Araştırma Türleri (Pazar araştırmaları, Kamuoyu araştırmaları ve Bilimsel araştırma)
4 Kamuoyu araştırmaları
5 Araştırma tasarımı ve araştırmanın aşamaları (bir araştırma nasıl yapılır?)
6 Kamuoyu araştırmalarında yöntem ve teknikler
7 Uygulamalı bir kamuoyu araştırması
8 Sosyal istatistiğe giriş
9 Ara Sınav
10 SPSS Programı, Verilerin Kodlanması
11 T-testi, Anova
12 Ki-kare
13 Regresyon analizi
14 Faktör analizi
Kaynaklar
Ders Notu 1- Celinda C. Lake, Pat Callbek Harper, Kamuoyu Araştırmaları, Eğitim Akademi.
2- Hasan Hüseyin Taylan, ?Sosyal İstatistik Ders Notları?, 2013.
Ders Kaynakları 1- Niyazi Karasar, Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel, 2013.
2- Kolektif, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamaları, Sakarya Kitabevi, 2005.
3- W. L. Neuman, Toplumsal Araştırma Yöntemleri, Yayınodası Yay., 2013.
4- İ. Esen Yıldırım, Kamuoyu Araştırmaları ve Su Tüketim Bilinci Üzerine Uygulamalar, Seçkin Yayıncılık, 2010.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Halkla İlişkiler ve Reklam faaliyetlerini eleştirel bir gözle değerlendirir. X
2 Halkla İlişkiler ve Reklam alanında analitik düşünme yetisi geliştirir. X
3 Hedef kitleyi Halkla İlişkiler ve Reklam faaliyetlerine yönelik olarak analiz eder. X
4 Halkla İlişkiler ve Reklam alanında alan araştırması unsurlarını tanımlar. X
5 Kurumsal iletişim iile ilgili güncel gelişmeleri takip eder. X
6 Bilgi iletişim teknolojileri bağlamında yeni Halkla İlişkiler ve Reklamcılık anlayışlarının sektöre uygulanmasının bilinci ile hareket eder. X
7 Halkla İlişkiler ve Reklam uygulamaları çerçevesinde kalitenin arttırılmasının öneminin farkındadır. X
8 Halkla İlişkiler ve Reklam alanında medya araçlarını kullanırken etik değerleri göz önünde bulundurur. X
9 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık mesleğini bir yaşam tarzı olarak benimser. X
10 Halkla ilişkiler faaliyetlerinin imaj ve itibar ve markayı geliştirdiğini kavrar. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Proje / Tasarım 40
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Proje / Tasarım 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 146
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,84
Dersin AKTS Kredisi 6