Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Görme Biçimleri, Görüntü Kültürü ve Modernite | HIR 517 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AYNÜLHAYAT UYBADIN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Görme eyleminin ve bir ürün olarak görüntünün ekonomik ve kültürel boyutlarını kavramak |
Dersin İçeriği | Egemen ve alternatif görme biçimlerinin tarihsel ve ilişkisel yorumlanması |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Modernleşme sürecini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sözlü Sınav, Proje / Tasarım, |
2 | Egemen ve alternatif görme biçimlerine tarihsel bakış kazanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sözlü Sınav, Proje / Tasarım, |
3 | Görmenin ideolojik bir süreç olduğunu anlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sözlü Sınav, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Modern görmenin tarihsel çerçevesi | |
2 | Egemen görme biçimi: Merkezi Perspektif | |
3 | Modern Görmenin Araçları | |
4 | Alternatif Görme Biçimleri: İkonografi ve Tasvir | |
5 | Görsel Kültür ve Görüntü Kültürü | |
6 | Kitle İletişimi ve Görüntü Kültürü | |
7 | Yeni Medya ve Görüntü Kültürü | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Gören, Görülen ve Görülmeyen | |
10 | Durer´den Facebook´a | |
11 | Gözetleme ve Teşhir | |
12 | Kenti okumak: Grafiti ve Gerilla Reklam | |
13 | Yer-Olmayanlar | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Zygmunt Bauman, Küreselleşme, İstanbul: Ayrıntı Yayınları; Zygmunt Bauman Siyaset Arayışı, İstanbul: Metis; David Harvey, Postmodernliğin Durumları, İstanbul: Metis Yayınları; David Harvey, Asi Kentler, İstanbul: Ayrıntı Yayınlar; Richard Sennett, Ten ve Taş, İstanbul: Metis Yayınları; Richard Sennett, Kamusal İnsanın Çöküşü, İstanbul: Ayrıntı, Pavel Florenski, Tersten Perspektif, İstanbul: Metis Yayınları, Erwin Panovsky, Perspektif, İstanbul: Metis Yayınları; Banu Mahir, Osmanlıda Minyatür Sanatı, İstanbul: Kabalcı Kitabevi; Jacques Ranciere, Özgürleşen Seyirci, İstanbul: Metis Yayınları; Jacques Ranciere, Görüntülerin Yazgısı, İstanbul: Versus Yayınları; Chris Hovells, Visual Culture, Malden: Blackwell. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklam faaliyetlerini eleştirel bir gözle değerlendirir. | X | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklam alanında analitik düşünme yetisi geliştirir. | X | |||||
3 | Hedef kitleyi Halkla İlişkiler ve Reklam faaliyetlerine yönelik olarak analiz eder. | X | |||||
4 | Halkla İlişkiler ve Reklam alanında alan araştırması unsurlarını tanımlar. | X | |||||
5 | Kurumsal iletişim iile ilgili güncel gelişmeleri takip eder. | X | |||||
6 | Bilgi iletişim teknolojileri bağlamında yeni Halkla İlişkiler ve Reklamcılık anlayışlarının sektöre uygulanmasının bilinci ile hareket eder. | X | |||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklam uygulamaları çerçevesinde kalitenin arttırılmasının öneminin farkındadır. | X | |||||
8 | Halkla İlişkiler ve Reklam alanında medya araçlarını kullanırken etik değerleri göz önünde bulundurur. | X | |||||
9 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık mesleğini bir yaşam tarzı olarak benimser. | X | |||||
10 | Halkla ilişkiler faaliyetlerinin imaj ve itibar ve markayı geliştirdiğini kavrar. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Sözlü Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Sözlü Sınav | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |