Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Önleyici Rehberlikte Bireyi Tanıma | ORH 509 | 0 | 3 + 0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MEHMET KAYA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Samet MAKAS |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı bireyi tanıyarak onun kendisini tanımasına yardım etmektir. |
Dersin İçeriği | Bireyi tanıma, bireyi tanımanın amacı, bireyin tanınması gereken yönleri, bireyi tanımanın ilkeleri, bireyi tanıma tekniklerinin sınıflandırılması, bireyi tanıma tekniklerini tanıma, uygulama ve sonuçların değerlendirilmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bireyi tanımanın önemini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
2 | Bireyi tanımanın amacını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
3 | Bireyi tanımanın temel ilkelerini benimser. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
4 | Bireyin tanınması gereken yönlerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
5 | Bireyi tanıma tekniklerini sınıflandırabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
6 | Bireyi tanıma tekniklerini uygulayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
7 | Bireyi tanıma tekniklerini değerlendirebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
8 | Elde edilen verileri yorumlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
9 | Sonuçları raporlaştırabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bireyi tanımanın önemi ve işlevi | |
2 | Bireyi tanımanın amacı | |
3 | Birey hakkında toplanan bilgiler hangi alanlarda kullanılır | |
4 | Bireyi tanımanın temel ilkeleri | |
5 | Bireyin tanınması gereken yönleri | |
6 | Bireyi tanıma tekniklerinin sınıflandırılması | |
7 | Standart testler | |
8 | Durumsal testler | |
9 | Kendini anlatma testleri | |
10 | Gözlemsel testler | |
11 | Gözlem süreci ve uyulması gereken ilkeler | |
12 | Mevcut tekniklerin uygulanması | |
13 | Değerlendirilmesi ve rapor edilmesi | |
14 | Psikolojik rapor yazabilme becerisi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Bireyi Tanıma Teknikleri, İbrahim Ethem Özgüven, Nobel Yayın Dağıtım.
|
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 60 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Final | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 7 | 112 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 200 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |