Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Önleyici Rehberlik ve Stres Yönetimi | ORH 508 | 0 | 3 + 0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ALİ HAYDAR ŞAR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Eda BİÇENER |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ruh Sağlığını koruma ve sürdürme, Kaygı ve stresle başa çıkma becerilerinin kazandırılması. |
Dersin İçeriği | Psikolojik Kuramlara Göre İnsan Doğası, Ruh sağlığının tarihi, Tedavi yaklaşımları, Kültürel açıdan Ruh sağlığı,, Ruh Sağlığı ve kişilik, Ruh sağlığı ve benlik, Ruh sağlığını koruma, Ruh sağlığını zenginleştirme, Ruh sağlığını sosyal eğitsel ve mesleki yaşama olan yansımaları, Ruh sağlığı düzeyini testler, görüşme ve davranışsal olarak test etme Vücudumuz ve Stres, Zihinsel Boyut, Duygular ve Limbik Sistem, Duygu Yönetimi ve Stres Yönetimi Stratejileri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ruh Sağlığının tanımlar | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
2 | Ruh sağlığını bozan kişisel ve sosyal faktörleri bilir | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Ruh sağlığını koruma ve sürdürmeye yönelik faktörleri tanımlayabilir. | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Ruh sağlığının bozulma sürecini fark edebilir | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
5 | Uyumsuz davranışları tanımlayabilir. | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
6 | Kaygı ve stresle başa çıkma becerilerini ifade eder. | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
7 | Kaygı ve strese yol açan etmenleri tanır. | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
8 | Stresin sosyo ekonik ve sosyo kültürel sebeplerini tanımlar. | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
9 | Stresle başa çıkma yollarını değerlendirir. | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
10 | Stresin genel insan iletişimine etkisini tanımlar | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
11 | Stresin genel iş verimine etkisini yorumlar. | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
12 | Stres verici ortamlar ve bu ortamlarla yüzleşme konusunu yorumlar. | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Psikolojik Kuramlara Göre İnsan Doğası | |
2 | Geçmişten Günümüze Ruh sağlığı | Strese Bilimsel Yaklaşım |
3 | Ruh Sağlığının Geçmişten Günümüze tedavi yaklaşımları | Meslekler ve Stres |
4 | Gelişimsel süreçte ruh sağlığı | Değişim ve Stres |
5 | Potansiyel olarak ruh sağlı düzeyini testler, görüşme ve davranışsal olarak test etme | Kişilik Tipi ve Stres |
6 | Ruh sağlığını korumaya yönelik etkinlikler | Vücudumuz ve Stres |
7 | Ruh sağlığını zenginleştirmeye ilişkin etkinlikler | Zihinsel Boyut |
8 | Ruh sağlığı birey ve toplum | Duygular ve Limbik Sistem |
9 | Stresin Tanımı ve Niteliği | Duygu Yönetimi |
10 | Psikolojik Sağlamlık | |
11 | Stres Yönetimi Stratejileri | |
12 | Gerilim Hareketleri | Yoga ve Meditasyon |
13 | Ruh sağlığını sosyal eğitsel ve mesleki yaşama olan yansımaları | |
14 | Genel Tekrar. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Amerikan Psikiyatri Birliği (2007), Ruhsal Bozuklukların Tanısal ve Sayımsal El Kitabı, Çev., E. Köroğlu, Dördüncü Yeniden Gözden Geçirilmiş Tam Metin (DSM-IV-TR), Amerikan Psikiyatri Birliği, Washington DC, 2000, Hekimler Yayın Birliği, Ankara |
Ders Kaynakları |
Gerland Gunilla, Gerçek Bir İnsan, Sistem Yayıncıllık, 2000. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 60 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Final | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 7 | 112 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 200 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |