Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Numerıcal Methods In Engıneerıng | CMM 602 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MEHMET FIRAT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | İleri sayısal yöntemler dersi, mühendislik eğitiminde analitik yöntemlerin yeterli olmadığı durumlarda mühendislerin analiz kabiliyetlerini artıracak sayısal tekniklerin öğretilmesini amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Fonksiyonların köklerinin Bulümü, Fark tabloları, Eşit aralıklı veya farklı aralıklı interpolasyon, Sayısal türev alabilir, Sayısal İntegrasyon, Diferansiyel denklemlerin, Başlangıç şartlı adi Diferansiyel denklemlerin, Lineer denklem sistemlerinin, Kısmı diferansiyel denklemlerin sayısal çözümleri, I ve II. dereceden Quasi-Lineer denklemlerin, Hiperbolik diferansiyel denklemlerin, Parabolik diferansiyel denklemlerin sayısal çözüm teknikleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Analitik yöntemler ile köklerinin bulunması mümkün olmayan fonksiyonların köklerini sayısal yöntemler ile bulabilir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Ödev, |
2 | Fark tabloları oluşturabilir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Ödev, |
3 | Eşit aralıklı veya farklı aralıklı interpolasyon alabilir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Ödev, |
4 | Sayısal türev alabilir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Ödev, |
5 | Sayısal İntegrasyon alabilir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Ödev, |
6 | Diferansiyel denklemlerin çözümünde kullanılan sayısal yöntemleri bilir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Ödev, |
7 | Başlangıç şartlı adi Diferansiyel denklemlerin çözümünde kullanılan sayısal yöntemleri bilir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Ödev, |
8 | Lineer denklem sistemlerinin çözüm yöntemlerini bilir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Ödev, |
9 | Kısmı diferansiyel denklemlerin çözümünde kullanılan sayısal yöntemleri bilir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Ödev, |
10 | I ve II. dereceden Quasi-Lineer denklemlerin çözüm tekniklerini bilir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Ödev, |
11 | Hiperbolik diferansiyel denklemlerin çözüm tekniklerini bilir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Ödev, |
12 | Parabolik diferansiyel denklemlerin çözüm tekniklerini bilir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilimsel Metot ve Matematiksel Modelleme, Kök Bulma | |
2 | Fark Tabloları | |
3 | Eşit Aralıklı İnterpolasyon | |
4 | Farklı Aralıklarda İnterpolasyon | |
5 | Sayısal Türev Alma | |
6 | Sayısal İntegrasyon | |
7 | Sınır şartlı Adi Diferansiyel Denklemler | |
8 | Başlangıç şartlı Adi Diferansiyel Denklemler | |
9 | Lineer Denklem Sistemleri | |
10 | Ara Sınav | |
11 | Kısmi Diferansiyel Denklemlere Giriş | |
12 | I. ve II. dereceden Quasi-Lineer Diferansiyel Denklemlerin Sınıflandırılması | |
13 | Hiperbolik Denklemler | |
14 | Parabolik Denklemeler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Advanced Numarical Methods, Walker, J.D.A., Lehigh University Ders Notları 1996 |
Ders Kaynakları | Linear Numerical Analysis, Noel Gastinel, Academic Press, Inc. New York, 1970 Numerical Recipes in C , Press W.H., Teukolsky, S.A., Cambridge University Press, 1995 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | ||||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | ||||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | ||||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | ||||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | ||||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Ödev | 8 | 5 | 40 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |