Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çocuk ve Gençlerle Sosyal Hizmet | SHB 511 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. HÜLYA YILDIZ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. NEŞİDE YILDIRIM, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çocuk ve Gençlerin gelişim süreçlerinde meydana gelebilecek sorunlarla baş etme becerileri kazanmalarını sağlama. Sosyal sorun yaşayan gençlerin sorunlarının çözümü için yöntemler geliştirme. Gençlik döneminin sağlıklı bir şekilde geçirilmesi için rehberlik hizmetleri hakkında donanım sağlama |
Dersin İçeriği | Çocuk ve Gençlerin özelliklerini tanıma. Gençlik sorunlarını belirleme ve çözümleri hakkında politikalar üretme. Gençlerin ruhsal ve duygusal sorunları hakkında bilgilenme. Gençler için birey ve grup çalışması yapabilme. Uygulamalar hakkında tecrübe geliştirme. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, | |
2 | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, | |
3 | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Sözlü Sınav, Performans Görevi, | |
4 | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sosyal hizmetin temel prensipleri | |
2 | Çocuk ve gelişim süreçleri | |
3 | Gençlik ve Gençlik sorunları | |
4 | Uluslararası Çocuk ve Gençlik Hakları ve Yaptırımları | |
5 | Türkiye´nin Gençlik Profili ve Gelecek Kaygıları | |
6 | Çocuk ve Gençlere Yönelik Politikalar | |
7 | Korunmaya Muhtaç Çocuklar | |
8 | Çocuk ve Gençlere yönelik sosyal hizmet kuruluşları | |
9 | Vize Sınavı | |
10 | Gençlerin İstismarı, Gençlik Suçları ve Sokak Çocukları | |
11 | Gençlikte Ruhsal, Duygusal Ve Sosyal Sorunlar | |
12 | Çocuk ve gençlere yönelik sosyal hizmet uygulamaları I | |
13 | Çocuk ve gençlere yönelik sosyal hizmet uygulamaları II | |
14 | Çocuk ve gençlere yönelik sosyal hizmet uygulamaları III |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1-Yörükoğlu, Atalay, Gençlik Çağı, Özgür Yayınları, İstanbul, ) |
Ders Kaynakları | Deniz,M. Engin, "Erken Çocukluk Döneminde Gelişim" Maya Akademi Yay., Ank.2008 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleki bilgiye sahip, teorik bilgiyi çalışma ortamlarında kullanabilir, insan ilişkileri ve iletişim yeteneğine sahip, ekip çalışması yapabilir. | X | |||||
2 | Dünya ve Türkiye´deki risk gruplarını tanır ve bilir. | X | |||||
3 | Risk gruplarının (çocuk, genç, yaşlı, engelli, aile, kadın) sebepleri konusunda bilgi sahibidir | X | |||||
4 | Korunmaya muhtaç çocuk, genç, yaşlı, engelli, kadın ve aile konusunda müdahale tekniklerini bilir. | X | |||||
5 | Sosyal hizmet konularında bilimsel çalışma yapabilme bilgisine sahiptir. | X | |||||
6 | Araştırma tasarlar, veri toplar, verileri analiz eder ve elde edilen bulguları yorumlar. | X | |||||
7 | Sosyal hizmetle ilgili bilimsel yaklaşımları öğrenir, alanla ilgili yenilikleri takip eder. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 7 | 7 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |