Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Java Programlama | EBT 547 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MUHAMMED FATİH ADAK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. AHMET ÖZMEN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, etkili ve esnek nesne yönelimli yazılımlar geliştirmek için gereken nesneye yönelik programlama kavramlarını kullanark, Java ile programlamayı öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Java temelleri, nesneye dayalı programlama, arayüz tasarımı, grafikler, çok kanallı programlama, ağ programlama, dosyalar, veritabanları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilgisayar problemlerine Java programlama dili ile çözüm tasarlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
2 | Java ile kodlanmış programları analiz eder. | Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav , |
3 | Gelişmiş tasarım desenlerini yazılım projelerinde kullanır. | Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav , |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Java programlama dilinin ve programlama ortamının tanıtımı. | |
2 | Değişkenler, operatörler, veri giriş ve çıkışı. | |
3 | Sınıflar, nesneler, metotlar, kalıtım, çok biçimlilik. | |
4 | Dosyalardan veri giriş/çıkışı ve istisna yönetimi. | |
5 | Appletler (grafik arayüzü): Ekrana doğru, çember vs. çizdirmek. | |
6 | Veri giriş çıkışı için grafik arayüzünden yararlanma: Etiket, metin kutusu, buton vs. | |
7 | Swing (javax) ile gelişmiş grafik arayüzü. | |
8 | Swing ile veri giriş çıkış arayüzlerinin tasarımı. | |
9 | Grafik kullanıcı arayüz tasarımı uygulaması. | |
10 | Çok kanallı (multi-threaded) programlama. | |
11 | Ağ programlama. | |
12 | MySQL veritabanına giriş. | |
13 | JDBC bağlantı elemanı tanıtımı. | |
14 | MySQL- JDBC ile veritabanı uygulaması. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Doç.Dr. Ahmet Özmen, Java Programlama ders notu, 2012. |
Ders Kaynakları | 1. P.J. Deitel, H.M.Deitel, Java How to Program, 7th edition, Prentice Hall, 2007. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | X | |||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | X | |||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | X | |||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Ödev | 35 |
2. Ödev | 35 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 2 | 15 | 30 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |