Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Tasarım Metodolojisi | OTO 519 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. AHMET DEMİRER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | 1.Tasarım faaliyetinde sistematik takip etme yeteneği kazandırmak. 2.Ürün Geliştirme ve Planlaması ile ilgili metodolojiyi kazandırmak 3.Lisans eğitiminde kazanılmış Mühendislik bilgilerinin kullanılarak, sistemli tasarım faaliyetinde bulunma ve düzenli, anlaşılır bir şekilde ifade edilebilmesi |
Dersin İçeriği | Tasarım metodolojisi dersinde Mamul Geliştirme esnasında takip edilmesi gereken adımlar anlatılmaktadır. Konu Başlıkları:1. Tasarım metodolojisi nedir? 2.Mamul fikrinin oluşması. 3.Ödev Analizi 4.Fonksiyonel Sentez veya Tasarım. 5.Çözüm Arama Yöntemleri. 6.Değerlendirme, 7.Fayda Değer analizi. 8.Mamul Planlaması. 9.Şekillendirme. 10.Detaylandırma |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tasarım faaliyetinde sistematik takip etme yeteneğini kavratmak | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
2 | Ürün Geliştirme ve Planlaması ile ilgili metodolojiyi irdelemek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
3 | Çözüm Arama Yöntemlerini kavratmak ve örnek tasarım çizimleri yaparak konuyu kavratmak | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Benzetim, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | Tasarım-Konstr. tanımlar |
2 | Tasarım Metodolojisi ve kavramlar | tasarım met-2 |
3 | Mamul (Ürün) fikrinin oluşması | |
4 | Mamul tasarımı | |
5 | Ödevin Analizi | |
6 | Fonksiyonel Sentez veya Tasarım | |
7 | Çözüm Arama Yöntemleri | |
8 | Emniyet Tekniğinde önemli Bölgeler | |
9 | Ortam koşullarına göre şekillendirme ; genleşme,sürünme,yorulma,aşınma ve korozyon | |
10 | Ara sınav | |
11 | Fayda Değer analizi | |
12 | Mamul Planlaması, Şekillendirme | |
13 | Detaylandırma | |
14 | Tasarım Örnekleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. Engineering Design Process,A.Ertas, J.Jones, Jones Wiley & Sons, 1993. 2. Sistematik Konstruksiyon , L.Ulukan, I.T.U. Yayınları,1987 |
Ders Kaynakları | 3. Konstruktionslehre , G.Pahl and W. Beitz, Springer Verlag 4.Entwickeln und Konstruiren mit System , E.Gerhard, Expert V.,1998. 5.Engineering Design , G.Pahl and W. Beitz, Springer Verlag, Sec.Edition |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Otomotiv mühendisliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek | X | |||||
3 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | X | |||||
4 | Eldeki mevcut verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi işleyebilme ve uygulama becerisi, değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
5 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
6 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
7 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
8 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | X | |||||
9 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
10 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 45 |
1. Ödev | 15 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
2. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 55 |
1. Final | 45 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Seminer) | 2 | 7 | 14 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |