Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Proje Yönetimi ve İlkeleri | MYİ 505 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TARIK ÇAKAR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Projelerin zaman ve maliyet kontrolünün sağlanması |
Dersin İçeriği | CPM metoduna giriş, Gannt diyagramları ile karşılaştırma ve kaynak dengeleme, proje ağı oluşturma, projelerin maliyet kontrolü, PERT tekniği ve uygulama. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Proje yönetimine giriş | 1. Hafta Sunusu |
2 | CPM metoduna giriş | 2. Hafta Sunusu |
3 | CPM metodu ve ağ oluşturma | 3. Hafta Sunusu |
4 | Gannt diyagramları ile karşılaştırma | 4. Hafta Sunusu |
5 | Kaynak dengeleme | 5. Hafta Sunusu |
6 | Kaynak dengeleme | 6. Hafta Sunusu |
7 | Örnek olay çalışması | 7. Hafta Sunusu |
8 | Örnek olay çalışması | 8. Hafta Sunusu |
9 | PERT metoduna giriş | 9. Hafta Sunusu |
10 | PERT metodu | 10. Hafta Sunusu |
11 | Örnek olay çalışması | 11. Hafta Sunusu |
12 | Örnek olay çalışması | 12. Hafta Sunusu |
13 | MS-Project paketi ile uygulama | 13. Hafta Sunusu |
14 | MS-Project paketi ile uygulama | 14. Hafta Sunusu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Doç.Dr. Tarık ÇAKAR, Proje Yönetimi |
Ders Kaynakları | [1] Meredith, J.R., “Project Management”, John Wiley & sons, fourt edition, 2000. [2] Meredith, J.R., “Core Concepts in Project Management”, John Wiley & sons, second edition, 2005. [3] Başlıgil, H. “Proje yönetimi”, Yıldız Üniversitesi, 1990. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulamaktır. | ||||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilmektir. | ||||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamaktır. | ||||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilmektir. | ||||||
5 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlamaktır. | ||||||
6 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve ileri düzeyde değerlendirmektir. | ||||||
7 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk almaktır. | ||||||
8 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmektir. | ||||||
9 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgileri yorumlamaktır. | ||||||
10 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilmektir. | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum sağlamaktır. | ||||||
12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmektir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Ödev | 37 |
2. Ödev | 38 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|