Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dünyada Konuşulan İngilizce Türleri | ELT 511 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi RIZWAN UL HUQ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Res. Asist. Merve SAVAŞÇI |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders, katılımcıları bir dünya dili olan ve farklı lehçelerde pek çok değişikliğe uğrayan İngilizcenin bu gününü ve geleceğini anlayacak yeterliğe ulaştırmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | İngilizcenin tarihi, değişimi, ve yeni İngilizce türlerinin doğuşu başlıca ders içeriğini oluşturmaktadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İngilizcenin bugünü ve yarını hakkında farkındalığı artar. | Anlatım, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
2 | İngilizcenin dünyadaki değişik aksan türlerinin fakına varır. | Anlatım, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
3 | İngilizceyi yabancı dil olarak öğreten öğretmenlerin tutumlarını araştırır. | Anlatım, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
4 | İngilizcenin bir dünya dili olmasının getirdiği gerek olumlu (iletişim kolaylığı vb.) gerek ise olumsuz (kimlik çatışması vb.) tutumları araştırır. | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Konuya Giriş | |
2 | İngilizcenin tarihi | Galloway, N. & Rose, H. (2014). Ch1 |
3 | Dil değişimi | Galloway, N. & Rose, H. (2014). Ch2 |
4 | Dünya dili olarak İngilizce | Galloway, N. & Rose, H. (2014). Ch3 |
5 | Ana dil olan İngilizcelerdeki değişim | Galloway, N. & Rose, H. (2014). Ch4 |
6 | Yeni İngilizceler | Galloway, N. & Rose, H. (2014). Ch5 |
7 | Dünyada İngilizce | Galloway, N. & Rose, H. (2014). Ch6 |
8 | Vize | |
9 | Lingua Franca olarak İngilizce | Galloway, N. & Rose, H. (2014). Ch7 |
10 | Lingua Franca olarak İngilizceye karşı olan tutumlar | Galloway, N. & Rose, H. (2014). Ch8 |
11 | İngilizcenin öğretimi | Galloway, N. & Rose, H. (2014). Ch9 |
12 | Global bir dil olarak İngilizce | Galloway, N. & Rose, H. (2014). Ch10 |
13 | Öğrenci araştırma sunumları | |
14 | Öğrenci araştırma sunumları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Nicola Galloway & Heath Rose. (2014). Introducing Global Englishes. Routledge |
Ders Kaynakları | 1. Kuo, I. (2006). Addressing the issue of teaching English as a lingua franca. ELT Journal, 60, 213-221. 2. Kuo, I. (2007). A response to Cem Alptekin. ELT Journal, 61, 269-271. 3. Ranta, E. (2010). English in the real world versus English at school: Finnish English teachers´ and students´ views. International Journal of Applied Linguistics, 20, 156-177. 4. Seidlhofer, B. (2004). Research perspectives on teaching English as a lingua franca. Annual Review of Applied Linguistics, 24, 209-239. 5. Friedrich, P. (2003). English in Argentina: attitudes of MBA students. World Englishes, 22, 173-184. 6. Timmis, I. (2002). Native-speaker norms and international English: a classroom view. ELT Journal, 56, 240-249. 7. Timmis, I. (2005). Towards a framework for teaching spoken grammar. ELT Journal, 59, 117-125. 8. Timmis, I. (2012). Spoken language research and ELT: where are we now? ELT Journal, 66, 514-522. 9. Goh, C. (2009). Perspectives on spoken grammar. ELT Journal, 63, 303 10. Mumford, S. (2009). An analysis of spoken grammar: the case for production. ELT Journal, 63, 137-144. 11. Soruç, A. & Griffiths, C. (2015). Identity and the spoken grammar dilemma. System, 50, 32-42. 12. Soruç, A. (2015). Non-native teachers’ attitudes towards English as a Lingua Franca. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi [Hacettepe University Journal of Education], 30(1), 239-251. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce Öğretmenliği alanında detaylı bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | İngilizce Öğretmenliği alanındaki son yenilikleri kavrar ve tanır. | X | |||||
3 | Edindiği bilgilerin sınıf ortamında nasıl kulanılması gerektiğini bilir. | X | |||||
4 | İngilizce Öğretmenliği alanındaki literatürü tarar ve bilgiye ulaşma yolunu kavrar. | X | |||||
5 | Alanınyla ilgili yeni öneriler sunar ve uygulamaya yönelik çalışmalar yapar. | X | |||||
6 | Araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar ve yapacağı çalışmalarda bunlardan yararlanır. | X | |||||
7 | İngilizce Öğretmenliği alanında pratik ve teorik bilgilerin sentezi konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
8 | İngilizce Öğretmenliği´ndeki ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını ve yöntemlerini kavrar. | X | |||||
9 | Dilin temel yapısının ve edinimsel boyutunun öğretimdeki yerini sentezler. | X | |||||
10 | Eleştirel düşünme becerisiyle dil öğretimi literatüründeki eksikleri bilir ve gidermek üzere çalışmalar yapar. | X | |||||
11 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerler temelinde gerçekleştirir. | X | |||||
12 | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kullanabilme yetisini edinmek ve bu bilgiler senteziyle yeni işlevsel bilgiler oluşturur. | X | |||||
13 | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum içinde, İngilizce öğretimine ilişkin kişisel ve mesleki gelişim hedefleri belirlemek, fırsatlar kollamak ve mesleki gelişime yönelik araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilir. | X | |||||
14 | Anadil ile yabancı dili dilbilgisel, dilbilimsel ve yazınsal açılardan irdeler; benzerlik ve farklılıklardan didaktik olarak yararlanabilme becerilerini kazanır. | X | |||||
15 | Ulusal ve uluslararası toplantılarda bilimsel içerikli sunular yapabilme becerilerinin kazandırılır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 30 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|