Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dil Eğitiminde Özel Konular | ELT 514 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MERVE SAVAŞÇI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Merve SAVAŞÇI |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yüksek lisans programına katılan öğrencilere İngiliz dilinin öğretiminde son zamanlarda etkinlik gösteren yenilikleri ve teknolojileri tanıtıp, çağın getirdiği yeni yaklaşımları sunmaktır. |
Dersin İçeriği | Teknolojinin getirdikleriyle birlikte İngilizce Öğretmenliğinde görülen yeniliklerin sınıf ortamına, öğretmen davranışlarına ve materyal seçimine olan etkisi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İngilizce öğretmeni yetiştirilmesi konusunda uzmanlaşır. | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
2 | Sınıf yönetimi ve öğrenci dilinin önemini bilir ve kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Teknolojinin İngilizce öğretimine sağlayacağı olnakları bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
4 | Avrupa Dil Portfolyosunu sınıf ortamına nasıl integre edeceğini bilir ve uygular. | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş; İkinci dil edinimine sosyal bakış | |
2 | Dil ediniminde Girdi | Krashen, S. (1985). The input hypothesis: issues and implications. London: Longman-Ch.1 |
3 | Dil ediniminde Çıktı | Swain, M. (2007). The Output hypothesis and beyond: Mediating acquisition through collaborative dialogue. In M. Pawlak (Ed.), Exploring focus on form in language teaching (pp. 73-91). Poznan: Faculty of Pedagogy and Fine Arts in Kalisz. |
4 | Yapı-odaklı öğretim | H. Xu & R. Lyster (2014) Differential effects of explicit form-focused instruction on morphosyntactic development. Language Awareness |
5 | Anlatımsal Gramer Öğretiminin Rolü | VanPatten, B. & Borst, S. (2012). The roles of explicit information and grammatical sensitivity in the processing of clitic direct object pronouns and word order in Spanish L2. Hispania, 95 (2), 270-284./VanPatten, B. (2004). Input processing in SLA. |
6 | Konuşma Grameri | Goh, C. (2009). Perspectives on spoken grammar. ELT Journal 63(4), 303-312.Timmis, I. (2002). Native-speaker norms and international English: A classroom view. ELT Journal, 56(3), 240-249. |
7 | Vize | |
8 | English as a lingua franca: kimlik meselesi | Jenkins, J. (2007). English as a lingua franca: Attitude and identity. Oxford University Press. Ch1./ Jenkins, J. (2009). English as a lingua franca: interpretations and attitudes. World Englishes, 28(2), 200-207 |
9 | Öğretmenlerin Kimlik meselesi | Jenkins, J. (2005). Implementing an international approach to English pronunciation: the role of teacher attitudes and identity. TESOL Quarterly, 39(3), 535-543. |
10 | Korpus ve Kollokasyon kullanımı | KJ Tsai. (2014). Profiling the collocation use in ELT textbooks and learner writing. Language Teaching Research |
11 | Digital okuryazarlık | Hockly, N. & Dudeney, G. (2007). How to teach English with technology. Pearson. /Hockly, N. (2012). Digital literacies. ELTJ |
12 | Digital nesil | Hockly, N.(2011). The digital generation. ELTJ/ (2013). Interactive whiteboards. ELTJ. |
13 | Öğrenci sunumları | |
14 | Öğrenci sunumları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Classroom Pack including the most recent articles. Jenkins, J. (2007). English as a lingua franca: Attitude and identity. Oxford University Press. Ch1./ Jenkins, J. (2009). English as a lingua franca: interpretations and attitudes. World Englishes, 28(2), 200-207 |
Ders Kaynakları | Hedge, T. (2000). Teaching and Learning in the Language Classroom: A Guide to Current Ideas About the Theory and Practice of English Language Teaching. Routledgefalmer (UK). |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce Öğretmenliği alanında detaylı bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | İngilizce Öğretmenliği alanındaki son yenilikleri kavrar ve tanır. | X | |||||
3 | Edindiği bilgilerin sınıf ortamında nasıl kulanılması gerektiğini bilir. | X | |||||
4 | İngilizce Öğretmenliği alanındaki literatürü tarar ve bilgiye ulaşma yolunu kavrar. | X | |||||
5 | Alanınyla ilgili yeni öneriler sunar ve uygulamaya yönelik çalışmalar yapar. | X | |||||
6 | Araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar ve yapacağı çalışmalarda bunlardan yararlanır. | X | |||||
7 | İngilizce Öğretmenliği alanında pratik ve teorik bilgilerin sentezi konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
8 | İngilizce Öğretmenliği´ndeki ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını ve yöntemlerini kavrar. | X | |||||
9 | Dilin temel yapısının ve edinimsel boyutunun öğretimdeki yerini sentezler. | X | |||||
10 | Eleştirel düşünme becerisiyle dil öğretimi literatüründeki eksikleri bilir ve gidermek üzere çalışmalar yapar. | X | |||||
11 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerler temelinde gerçekleştirir. | X | |||||
12 | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kullanabilme yetisini edinmek ve bu bilgiler senteziyle yeni işlevsel bilgiler oluşturur. | X | |||||
13 | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum içinde, İngilizce öğretimine ilişkin kişisel ve mesleki gelişim hedefleri belirlemek, fırsatlar kollamak ve mesleki gelişime yönelik araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilir. | X | |||||
14 | Anadil ile yabancı dili dilbilgisel, dilbilimsel ve yazınsal açılardan irdeler; benzerlik ve farklılıklardan didaktik olarak yararlanabilme becerilerini kazanır. | X | |||||
15 | Ulusal ve uluslararası toplantılarda bilimsel içerikli sunular yapabilme becerilerinin kazandırılır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 30 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |