Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dilbilgisi Kuramları | ELT 513 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MERVE SAVAŞÇI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Res. Assist. Merve SAVAŞÇI |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İngiliz Dili Eğitimi yüksek lisans programı öğrencilerini öğretecekleri dilin yapısı hakkında detaylı bir bilgi ile donatmak ve bu konuda ortaya atılan görüşleri derinlemesine incelemek. |
Dersin İçeriği | İngiliz dilbilgisi hakkında geçmişten günümüze ünlü dilbilimciler tarafından da ortaya atılan çeşitli kuram, teoriler ve ekoller. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İngiliz dilinin yapısını bilir ve kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
2 | İngilizce dilbilgisi ve dilbilimine dayalı temel ekol ve hipotezleri tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
3 | Ekolleri analiz eder ve farlılıkların frakında olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
4 | İngiliz dilbilgisi ve dilbilimi hakkında detaylı bilgiye sahiptir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Konuya giriş | |
2 | İşlevsel Dilbilgisi | Bybee, Joan L. (1998) A functionalist approach to grammar and its evolution. Evolution of Communication Volume: 2, Issue: 2, Pages: 249-278/Halliday, M. A. K. 1984. A Short Introduction to Functional Grammar. London: Arnold |
3 | İşlevsel dilbilgisi teorileri | Nichols, Johanna (1984). "Functional Theories of Grammar". Annual Review of Anthropology 13: 97–117. doi:10.1146/annurev.anthro.13.1.97 |
4 | Pragu ve Amrikan işlevsel dilbilgisi yaklaşımları | Newmeyer, Frederick. (2001). The Prague School and North American functionalist approaches to syntax. Journal of Linguistics vol. 37. 101 - 126 |
5 | İşlevsel söylem grameri | Hengeveld, Kees & Mackenzie, J. Lachlan (2010), Functional Discourse Grammar. In: Bernd Heine and Heiko Narrog eds, The Oxford Handbook of Linguistic Analysis. Oxford: Oxford University Press, 367-400. |
6 | Betimleyici teoriler | Dryer, Matthew S. (2006). "Descriptive theories, explanatory theories, and basic linguistic theory". In Felix Ameka; Alan Dench; Nicholas Evans. Catching Language: Issues in Grammar Writing (PDF). Berlin: Mouton de Gruyter. pp. 207–234. |
7 | Subjacency | Chomsky, Noam. 1973. "Conditions on Transformations". In: S. Anderson and P. Kiparsky (eds.). A Festschrift for Morris Halle. New York: Holt, Rinehart & Winston, 232-286. |
8 | Rus yapısalcılığı | Erlich, Victor (1973). "Russian Formalism". Journal of the History of Ideas 34 (4): 627–638. JSTOR 2708893 |
9 | Vize | |
10 | Chomsky Ekolü | Chomsky, Noam (1956). "Three models for the description of language" |
11 | Principles & parametres | Haspelmath, Martin. (2008). Parametric versus functional explanations of syntactic universals. Pp75--107 in The limits of syntactic variation. Biberauer, Theresa (Ed.) John Benjamins, Amsterdam. |
12 | Principles & parametres | Newmeyer, F.J. (2004). Against a parameter-setting approach to language variation. Linguistic Variation Yearbook 4:181-234. |
13 | Yapısalcılık sonrası | Bensmaïa, Réda Poststructuralism, article published in Kritzman, Lawrence (ed.) The Columbia History of Twentieth-Century French Thought, Columbia University Press, 2005, pp.92-93 |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | History of linguistics. (1998). Hacettepe University: Ankara Chomsky, Noam. (1965). Aspects of the Theory of Syntax. Cambridge, MA: MIT Press. |
Ders Kaynakları | Kaplan, R. B. (Ed.). (2010). The Oxford handbook of applied linguistics. Oxford University Press. A.Fodor, Jerry. and J.Katz,Jerrold.(1964).The Structure of Language, Readings in the Philosophy of Language. Prentice-Hall, Inc Jackendoff, R. 1997. The architecture of the language faculty. Cambridge (Massachusetts): The MIT Press. Chomsky, Noam. (1965). Aspects of the Theory of Syntax. Cambridge, MA: MIT Press. Chomsky, Noam. (1995). The Minimalist Program. MIT Press, Cambridge MA |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce Öğretmenliği alanında detaylı bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | İngilizce Öğretmenliği alanındaki son yenilikleri kavrar ve tanır. | X | |||||
3 | Edindiği bilgilerin sınıf ortamında nasıl kulanılması gerektiğini bilir. | X | |||||
4 | İngilizce Öğretmenliği alanındaki literatürü tarar ve bilgiye ulaşma yolunu kavrar. | X | |||||
5 | Alanınyla ilgili yeni öneriler sunar ve uygulamaya yönelik çalışmalar yapar. | X | |||||
6 | Araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar ve yapacağı çalışmalarda bunlardan yararlanır. | X | |||||
7 | İngilizce Öğretmenliği alanında pratik ve teorik bilgilerin sentezi konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
8 | İngilizce Öğretmenliği´ndeki ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını ve yöntemlerini kavrar. | X | |||||
9 | Dilin temel yapısının ve edinimsel boyutunun öğretimdeki yerini sentezler. | X | |||||
10 | Eleştirel düşünme becerisiyle dil öğretimi literatüründeki eksikleri bilir ve gidermek üzere çalışmalar yapar. | X | |||||
11 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerler temelinde gerçekleştirir. | X | |||||
12 | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kullanabilme yetisini edinmek ve bu bilgiler senteziyle yeni işlevsel bilgiler oluşturur. | X | |||||
13 | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum içinde, İngilizce öğretimine ilişkin kişisel ve mesleki gelişim hedefleri belirlemek, fırsatlar kollamak ve mesleki gelişime yönelik araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilir. | X | |||||
14 | Anadil ile yabancı dili dilbilgisel, dilbilimsel ve yazınsal açılardan irdeler; benzerlik ve farklılıklardan didaktik olarak yararlanabilme becerilerini kazanır. | X | |||||
15 | Ulusal ve uluslararası toplantılarda bilimsel içerikli sunular yapabilme becerilerinin kazandırılır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |