Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı Dil Bilimi | ELT 507 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MELİHA RABİYE ŞİMŞEK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. CİHAT ATAR, |
Dersin Yardımcıları | Araş. Gör. Merve SAVAŞÇI |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı dersi alacak Yüksek Lisans öğrencilerinin uygulamalı dilbilim ve dil öğretimi arasındaki ilişkileri anlamalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Uygulamalı dilbilim birçok alt dalı olan bir alandır. Bu derste ise uygulamalı dilbilim alanının uygulamaları tartışılacak ve bu bulguların ikinci/yabancı dil alanına olan içerimlerine odaklanılacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İngiliz dilinin temel yapısını kavrar ve bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
2 | İngiliz dilbiliminin temel kavramlarını kavrar ve tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Dilbilimin tarihsel ve eğitsel açıdan boyutlarını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
4 | Dilbiliminin dil öğretimindeki yerini kavrar. | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dilin Yapısı ve Dil Kullanımı | |
2 | Sesletim & Dilin Ses Sistemi | |
3 | Biçimbilim: Kelimelerde Yapısal Anlamlar | |
4 | Tümceler ve Yapıları | |
5 | Kelime Anlamı ve Cümle Anlamı | |
6 | Bilginin Yapısı | |
7 | Dilin Tümelleri ve Tür Bilimi | |
8 | Dillerin Tarihsel Gelişimi | |
9 | Konuşma Şekli ve İletişim | |
10 | Yazma | |
11 | Şiveler: Sosyal Gruplar Arasında Dil Farklılığı | |
12 | Bağlam: Kullanım Durumlarına Göre Dil Farklılıkları | |
13 | İngilizcenin Tarihsel Gelişimi | |
14 | Dil Standartları ve Yaklaşımları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Cook, V. (2008). |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce Öğretmenliği alanında detaylı bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | İngilizce Öğretmenliği alanındaki son yenilikleri kavrar ve tanır. | X | |||||
3 | Edindiği bilgilerin sınıf ortamında nasıl kulanılması gerektiğini bilir. | X | |||||
4 | İngilizce Öğretmenliği alanındaki literatürü tarar ve bilgiye ulaşma yolunu kavrar. | X | |||||
5 | Alanınyla ilgili yeni öneriler sunar ve uygulamaya yönelik çalışmalar yapar. | X | |||||
6 | Araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar ve yapacağı çalışmalarda bunlardan yararlanır. | X | |||||
7 | İngilizce Öğretmenliği alanında pratik ve teorik bilgilerin sentezi konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
8 | İngilizce Öğretmenliği´ndeki ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını ve yöntemlerini kavrar. | X | |||||
9 | Dilin temel yapısının ve edinimsel boyutunun öğretimdeki yerini sentezler. | X | |||||
10 | Eleştirel düşünme becerisiyle dil öğretimi literatüründeki eksikleri bilir ve gidermek üzere çalışmalar yapar. | X | |||||
11 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerler temelinde gerçekleştirir. | X | |||||
12 | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kullanabilme yetisini edinmek ve bu bilgiler senteziyle yeni işlevsel bilgiler oluşturur. | X | |||||
13 | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum içinde, İngilizce öğretimine ilişkin kişisel ve mesleki gelişim hedefleri belirlemek, fırsatlar kollamak ve mesleki gelişime yönelik araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilir. | X | |||||
14 | Anadil ile yabancı dili dilbilgisel, dilbilimsel ve yazınsal açılardan irdeler; benzerlik ve farklılıklardan didaktik olarak yararlanabilme becerilerini kazanır. | X | |||||
15 | Ulusal ve uluslararası toplantılarda bilimsel içerikli sunular yapabilme becerilerinin kazandırılır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Sözlü Sınav | 30 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |