Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kalite İyileştirme Yöntemleri | KAL 523 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Gerekmemekle beraber istatistik veya kaliteye ilişkin ders amış olmak dersin daha iyi anlaşılmasına yardımcı olur. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ELİF DÜLGER |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ELİF DÜLGER, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ürün ve hizmet kalitesinin iyileştirilmesinde kullanılan basit ve her türlü sorunun analizi ve çözüm önerilerinin geliştirilmesinde kullanılan yöntemler anlatılacaktır. |
Dersin İçeriği | Sürekli iyileştirme, iyileştirme yöntemleri (7 araç, yeni yedi araç, TRIZ, 8D ve diğer yöntemler) |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kalite kavramını, unsurlarını ve değişkenlik ile ilişkisini tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Basit kalite iyileştirme araçlarını açıklar, uygular | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
3 | Yeni ve yeni yedi aracı tanımlar, uygular | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
4 | GEMBA KAIZEN kavramını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
5 | 6 Sigma, TRIZ ve 8D Yöntemlerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
6 | FMEA Analizi yapar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
7 | POKA-YOKE ve QFD yöntemlerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kalite kavramı, Unsurları ve TKY | Ders Notu |
2 | KAIZEN-Basit Kalite İyileştirme Araçları | Ders Notu |
3 | KAIZEN-Yedi Araç | Ders Notu |
4 | KAIZEN-Yeni Yedi Araç | Ders Notu |
5 | GEMBA KAIZEN | Ders Notu |
6 | 6 SİGMA | Ders Notu |
7 | TRIZ | Ders Notu |
8 | 8D | Ders Notu |
9 | FMEA | Ders Notu |
10 | POKA-YOKE | Ders Notu |
11 | QFD | Ders Notu |
12 | Farklı_İyileştirme_Teknikleri_Uygulama | Ders Notu |
13 | Ödev Sunumları | |
14 | Ödev Sunumları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | ABİS e yüklenecekolan ders notları |
Ders Kaynakları |
1.KAIZEN-Japonyanın Rekabetteki Başarının Anahtarı, Masaaki Imai, Çev. BRISA, 1994. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapabilmek | ||||||
2 | Kalite alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilmek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilmek | ||||||
3 | Kalite alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek | X | |||||
4 | Kalite alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek | ||||||
5 | Kalite alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek | X | |||||
6 | Kalite alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek | X | |||||
7 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olmak (European Language Portfolio Global Scale, Level B2) | ||||||
8 | Kalite alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek ve geliştirebilmek | ||||||
9 | Kalite alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetlemek | X | |||||
10 | Kalite alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilmek | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Ödev | 37 |
2. Ödev | 38 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Final | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|