Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Araştırma Yöntemleri | SAY 204 | 4 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MAHMUT AKBOLAT |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MAHMUT AKBOLAT, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Mustafa AMARAT |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | 1. Öğrencilerin araştırma modellerini sağlık yönetimi verilerine uygulamalarını sağlayacak teorik ve pratik bakış açıları geliştirmelerine yardımcı olmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders araştırma sürecinin temel aşamalarına odaklıdır. Bu ders kapsamında, öğrenciler sağlık yönetimine özel konu alanlarında bilimsel bilgi birikimini sağlama, araştırma makalelerini okuma, araştırma önerisi ve bilimsel makale hazırlamada deneyim kazanacaklardır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sağlık yönetiminde araştırmanın önemini bilir, | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Nitel ve nicel araştırma yaklaşımları arasındaki temel farkları açıklar, | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
3 | İstatistiksel teknikleri sağlık yönetimi alanı ile ilgili araştırmalarda kullanır. | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Bilim ve bilimsel yöntemin işlevleri ve temel niteliklerini tanımlar. | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
5 | Bilimsel araştırma sürecini, araştırma konularının seçiminde dikkate alınması gereken ölçütleri tanır. | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
6 | Bir konuyu araştırılabilir hale getirmenin yollarını, hata kaynaklarını, ölçüm ve ölçek türleri ile geçerlik ve güvenirlik konularını ayırt eder. | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
7 | Bilimsel araştırma ile etik arasındaki ilişkiyi açıklar. | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
8 | Sağlık yönetimi alanındaki araştırmaları takip eder ve uygulamaları ile ilişkilendirir. | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
9 | Saha araştırması ve raporlamaları yapar. | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sağlık yönetimi ve araştırma rolü, araştırma süreci adımları | Coşkun Recai, Altunışık Remzi, Bayraktaroğlu Serkan, Yıldırım Engin, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Sakarya Kitabevi, 2008. Karasar, Niyazi, Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın Dağıtım, 2012. |
2 | Araştırma konusu ve problem ifadesi | Karasar, Niyazi, Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın Dağıtım, 2012. |
3 | Literatür tarama ve inceleme | Coşkun Recai, Altunışık Remzi, Bayraktaroğlu Serkan, Yıldırım Engin, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Sakarya Kitabevi, 2008. |
4 | Araştırmada amaç, araştırma soruları ve hipotez oluşturma | Karasar, Niyazi, Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın Dağıtım, 2012. |
5 | Araştırma Tasarımları | Karasar, Niyazi, Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın Dağıtım, 2012. |
6 | Nicel ve nitel araştırma tasarımları | Karasar, Niyazi, Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın Dağıtım, 2012. Bas Türker, Anket, Seçkin Yayınları, Ankara, 2010. Bas Türker, Akturan Ulun, Seçkin Yayınları, Ankara, 2008. |
7 | Evren ve örneklem | Karasar, Niyazi, Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın Dağıtım, 2012. Bas Türker, Anket, Seçkin Yayınları, Ankara, 2010. Bas Türker, Akturan Ulun, Seçkin Yayınları, Ankara, 2008. |
8 | Veri analizi | Bas Türker, Anket, Seçkin Yayınları, Ankara, 2010. Bas Türker, Akturan Ulun, Seçkin Yayınları, Ankara, 2008. Coşkun Recai, Altunışık Remzi, Bayraktaroğlu Serkan, Yıldırım Engin, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Sakarya Kitabevi, 2008. |
9 | ARA SINAV | Bas Türker, Anket, Seçkin Yayınları, Ankara, 2010. Bas Türker, Akturan Ulun, Seçkin Yayınları, Ankara, 2008. |
10 | Veri analizi | Bas Türker, Anket, Seçkin Yayınları, Ankara, 2010. Bas Türker, Akturan Ulun, Seçkin Yayınları, Ankara, 2008. Coşkun Recai, Altunışık Remzi, Bayraktaroğlu Serkan, Yıldırım Engin, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Sakarya Kitabevi, 2008. |
11 | Araştırmanın raporlandırılması ve sonuçlarının paylaşımı | Karasar, Niyazi, Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın Dağıtım, 2012. |
12 | Araştırma önerisi hazırlama-I | Karasar, Niyazi, Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın Dağıtım, 2012. |
13 | Araştırma önerisi hazırlama-II | Karasar, Niyazi, Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın Dağıtım, 2012. |
14 | Araştırmada Etik konular | Karasar, Niyazi, Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın Dağıtım, 2012. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Coşkun Recai, Altunışık Remzi, Bayraktaroğlu Serkan, Yıldırım Engin, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Sakarya Kitabevi, 2008. |
Ders Kaynakları | Bas Türker, Anket, Seçkin Yayınları, Ankara, 2010. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | ,Sağlık yönetimi alanına özgü yetkinlikler kazandırmak | ||||||
2 | Sağlık sektöründe inovasyon ve girişimcilik özellikleri kazanmak | ||||||
3 | Etkili, sözlü ve yazılı iletişim ve profesyonel sunum yapmak | ||||||
4 | Güncel sağlık yönetim bilgilerine erişmek/ulaşmak ve ekip arkadaşlarına aktarma becerisi kazanma | ||||||
5 | Örgütsel verileri analiz etmek | ||||||
6 | Liderlik vasıflarını güncel sorunların çözümünde kullanmak | ||||||
7 | Sağlık ekosisteminin gerektirdiği sorumluluk bilincine sahip olmak | ||||||
8 | Sağlık hizmeti sunumunda yasal ve etik davranışlarda bulunmak | ||||||
9 | Sağlık hizmetleri sunumunu etkileyen küresel bağlamı değerlendirmek | ||||||
10 | Küresel sağlık hizmetlerindeki gelişimi kavramak/anlamak/yorumlamak |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 30 |
2. Ödev | 70 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 3 | 4 | 12 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 127 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |