Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri Biyoteknoloji | BIY 621 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi KENAN TUNÇ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi KENAN TUNÇ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bugün, biyoteknoloji yaşamın her alanına girmiştir. Dolayısı ile bu kadar iç içe olduğumuz ve biyoloji, biyokimya ve kimya ile ilgili olduğundan ve yüksek lisans yapacak olan kişilerin bu alanlardan birinde çalışabileceğinden veya bu alanda doktora yapabileceğinden bu konu hakkında bilgileri olması düşüncesi ile bu ders önerilmiştir. |
Dersin İçeriği | Giriş-biyoteknolojinin tarihçesi ve amacı, biyoteknolojiye genel bakış, mikroorganizmalar ve metabolizmaları, bitki ve hayvan kültürleri, fermantasyon teknikleri ve prensipleri, biyoteknolojide temel işlemler, biyoteknolojik prosesler, primer metabolitlerin üretimi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Giriş-biyoteknolojinin tarihçesi ve amacı, biyoteknolojiye genel bakışı kazandırmak | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
2 | mikroorganizmalar ve metabolizmaları, bitki ve hayvan kültürleri, fermantasyon teknikleri ve prensipleri, biyoteknolojide temel işlemler, biyoteknolojik prosesler, primer metabolitlerin üretimi öğrenmek | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Biyoteknolojinin tarihçesi ve amacı | |
3 | Mikroorganizmalar | |
4 | Mikroorganizmalar ve metabolizmaları | |
5 | Bitki ve hayvan kültürleri | |
6 | Fermentasyon teknikleri ve prensipleri | |
7 | Biyoteknolojide temel işlemler | |
8 | Biyoteknolojide temel işlemler | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Biyoteknolojik prosesler | |
11 | Biyoteknolojik prosesler | |
12 | Primer metabolitlerin üretimi | |
13 | Primer metabolitlerin üretimi | |
14 | Primer metabolitlerin üretimi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. Telefoncu, A., Biyoteknoloji , Ege Üniversitesi, İzmir, 1995. 2. Robyt, J. F., White B. J., Biochemical Techniques, Iowa State University, 1990. 3. Voet, D., Voet, J. and Pratt,C.W., Fundamentals of Biochemistry, Wiley, USA, 1999. 4. Telefoncu, A., Salnikow, J., Zihnioğlu F., Kılınç, A, Biyokimyada Temel ve Modern Teknikler, Ege Üniversitesi, İzmir, 2000. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak bilgilerini, bilimsel yöntemlerle ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir. | ||||||
2 | Alanı ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisine sahiptir. | ||||||
3 | Alan bilgisi ve teknolojilerini eğitime, endüstriye, tarıma, sağlık ve çevre problemlerine uygular. | ||||||
4 | Çalışma alanındaki konularda/uygulamalarda, evrensel ve toplumsal değerlere duyarlı, ülke çıkarlarını gözeten, araştıran, üreten, etik değerlere sahip bir bireydir. | ||||||
5 | Disiplinler arası ekiplerle çalışabilme ve sorunların çözümlenmesinde sorumluluk alarak liderlik yapabilme becerisine sahiptir. | ||||||
6 | Alanında bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi, bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı yapabilir ve/veya yönetebilir. | ||||||
7 | Alanı ile ilgili bilimsel gelişmeleri, bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanarak, izleyebilme, okuma, anlama, yazma ve yorum yapabilme becerisine sahiptir. | ||||||
8 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren standartları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir ve gerektiğinde bu standartları geliştirecek yönde liderlik yapabilir. | ||||||
9 | Alanıyla ilgili etkinliklerde kendi özgün fikirlerini savunma ve etkili bir iletişim kurabilme becerisine sahiptir. | ||||||
10 | Bilgisayar ve bilişim teknolojilerini alan amaçları doğrultusunda ileri düzeyde kullanabilir. | ||||||
11 | Avrupa Dil Portföyü’ndeki bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir. | ||||||
12 | Akademik ve kültürel birikimi ile bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | ||||||
13 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Kısa Sınav | 7 |
2. Kısa Sınav | 8 |
1. Ödev | 30 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 162 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |