Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilimsel Araştırma Yöntemleri | FDB 602 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TAMER YILDIRIM |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi AYŞE ŞENTEPE LOKMANOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | Dr. Öğr. Üyesi Metin AYDIN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bilimsel yazı ve araştırma tekniklerini, tez konusu belirleme ve yazma sürecini, genel olarak gramer ve noktalama işaretlerini örneklerle öğretmek |
Dersin İçeriği | Bilimsel yazı için gerekli araştırma teknikleri, ödev ve tez yazım kuralları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Akademik yazı yazma teorisini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Akademik yazı yazmayı uygulayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Akademik çalışma yapma ile ilgili teknik bilgilere sahiptir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Tez yazmayı bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilimsel Yazıda Problem Alanı Belirleme ve Araştırma Evresinin Oluşturulması | |
2 | Bilimsel Yazıda Kullanılan Araştırma Teknikleri (Literal Tarama, Katalog İnceleme, Olay İncelemesi, Anket, Ansiklopedik Maddeler Eşliğinde Genel Hattı Ortaya Koyma, Fişleme, Bilimsel Yazıda Kullanılan Araştırma Teknikleri (Ansiklopedik Maddeler Eşliğinde | |
3 | Tez başlığı seçme, İçindekiler ve Önsöz" Yazımı Hakkında Teknik Bilgiler, Giriş Yazımı Konusunda Teknik Bilgiler, Genel Gramer Bilgisi, Noktalama İşaretleri | |
4 | Bilimsel Yazılarda Ana Konunun Kategorize Edilmesi, Sonuç ve Bibliyografya Hazırlama Teknikleri | |
5 | Bilimsel Yazılarda Dipnot Kullanma Teknikleri (APA), Bilimsel Yazılarda Dipnot Kullanma Teknikleri (MLA ve CHICAGO) | |
6 | Tez Önerisi Hazırlama Kuralları | |
7 | Bilimsel Açıklama ve Betimleme, Bilim-Dil İlişkisi | |
8 | Doğa Bilimlerinin Yöntemsel Yapısı, Beşeri Bilimlerin Yöntemsel Yapısı | |
9 | Teori-Olgu İlişkisi, Nedensellik Sorunu | |
10 | Bilimsel Devrimler ve Paradigma Değişikliği, Bilimde Çoğulcu Yöntem | |
11 | Örnek Makale inceleme | |
12 | Örnek Yüksek lisans ve doktora tez inceleme | |
13 | Modern Bilimin Tarihsel Kökleri | |
14 | Bilim Hakkındaki Post Modern Tartışmalar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | M. Kaya BİLGEGİL, Türkçe Dilbilgisi, Salkımsöğüt Yayınları, Erzurum, 2000. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Araştırmalarda kullanılan bilimsel yöntemleri kendi konusuna uygulayabilme, gerektiğinde yeni yöntemler geliştirebilme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
2 | Felsefe ve Din bilimleri ile ilgili problemleri tanımlama, sınıflandırma, modelleme, çözüm üretme ve çözümleri uygulayabilme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
3 | Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. | X | |||||
4 | Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. | X | |||||
5 | Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | Ulusal ve uluslar arası bilim çevrelerinde Felsefe ve Din Bilimleri alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilme ulusal ve uluslar arası bilgi paylaşım etkinliklerine katılabilme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
7 | Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. | X | |||||
8 | Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
9 | Üniversitelerdeki eğitim öğretim faaliyetlerinde görev yapabilir. | X | |||||
10 | Felsefe ve din Bilimleri ile ilgili toplum gelişmesi konularında görev ve sorumluluk yüklenir. | X | |||||
11 | Farklı kurumların çalışmalarına alanı ile ilgili bilimsel katkı sağlayabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 3 | 6 | 18 |
Toplam İş Yükü | 149 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |