Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İnternet Yönetimli Eğitim Sistemleri | BTO 504 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MEHMET BARIŞ HORZUM |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, internet temelli eğitim sistemlerini kavrayabilmek. |
Dersin İçeriği | internet ve eğitimin tanımı ve tarihsel gelişimi, İnternet eğitiminde sınıf içi uygulamalar, İnternetle eğitim ve öğrenme, İnternetle eğitimde arayüz değerlendirme |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İnternet temelli eğitim hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Proje / Tasarım, |
2 | İnternet temelli eğitimin özelliklerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Proje / Tasarım, |
3 | Web 1.0/2.0/3.0 araçlarını uygun eğitim durumlarında kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Proje / Tasarım, |
4 | İnternet Temelli Eğitim için proje planlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Proje / Tasarım, |
5 | İnternet Temelli Eğitim projesi geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Proje / Tasarım, |
6 | İnternet Destekli Eğitim projesini değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İnternet Temelli Eğitim kavramları | 1-15. sayfalar |
2 | İnternet ve eğitim | 16-52. sayfalar |
3 | İnternet Temelli Eğitimin Özellikleri | 53-75. sayfalar |
4 | İnternet Temelli Eğitimde Yönetim | 77-134. sayfalar |
5 | İnternet Temelli Eğitim Örnekleri ve Kuram İhtiyacı | 135-189. sayfalar |
6 | İnternet Temelli Eğitimde Algılanan Uzaklık | 191-232. sayfalar |
7 | İnternet Temelli Eğitimde Sorgulama Topluluğu | 233-272. sayfalar |
8 | İnternet Temelli Eğitimde Bilişsel Yüklenme | 273-315. sayfalar |
9 | İnternet Temelli Eğitimde Öğretim Tasarımı | 316-332. sayfalar |
10 | Ekran Tasarımı | 333-396. sayfalar |
11 | İnternet Temelli Eğitim Araçları ve etkileşim | 397-416. sayfalar |
12 | Öğrenme Nesnesi | 417-438. sayfalar |
13 | SCROM Paketleme | 439-479. sayfalar |
14 | İnternet Temelli Eğitimde Ölçme ve yeni yönelimler | 480-580. sayfalar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Horton, W. (2000). Designing Web-Based Training. NY: John Wiley & Sons INC. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğretmenlik mesleği, eğitim teknolojileri, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç - gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisiyle ilgili kavramları, fikirleri bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir | X | |||||
3 | Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisi ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara problemlerle ve çözüm yöntemleriyle ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü ifade eder. | X | |||||
4 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir | X | |||||
5 | Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisi ile ilgili uygulamalarda öngörülemeyen karmaşık durumlarla karşılaştığında sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır | X | |||||
6 | Sorumluluğundaki kişiler ve özellikle öğrencilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, ailelerinin ve çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar | X | |||||
7 | Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisi ile ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Global Scale, Level B2). | X | |||||
8 | Eğitim teknolojisi ile ilgili araştırma yapar. | X | |||||
9 | Mesleğini yürütürken, araştırmacı ya da veri kaynağı olma durumunda verilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
10 | Özdeğerlendirme yaparak sürekli gelişim için çaba harcar. | X | |||||
11 | Alanıyla ilgili öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgi ve becerileri karşı karşıya kaldığı problemlere çözüm üretmede kullanır. | X | |||||
12 | Öğretmenlik mesleği, eğitim teknolojileri, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç - gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgileri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | X | |||||
13 | Yeniliğe açıktır, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol oynar. Toplumun değerleri ve çevreyi koruma konularında yeterli bilgiye ve bilince sahiptir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 30 |
2. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |