Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri Molekül Fiziğinden Seçme Konular | FIZ 607 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Kuantum Mekaniği, Atom ve Molekül Fiziği derslerini almış olmalı. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. YUSUF ATALAY |
Dersi Verenler | Prof.Dr. DAVUT AVCI, |
Dersin Yardımcıları | Atom ve Molekül Fiziği Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Atom ve Molekül Fiziği alanında teorik veya deneysel olarak çalışacak olan yüksek lisans veya doktora öğrencilerinin daha iyi bilgilenmelerini sağlamak. |
Dersin İçeriği | Moleküllerin mekanik özellikleri, boyutları ve kütleleri, Kimyasal bağların niteliği, Elektrik ve manyetik alanda moleküller, Molekül fiziği ve kuantum kimyasında çok elektron problem, Dönme spektroskopisi, Titreşim spektroskopisi, Dönme ve titreşim spektrumlarının kuantum mekanik yolla ele alınması, Raman spektrumları, Elektronik haller, Moleküllerin elektronik spektrumları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Moleküllerin mekanik özellikleri, boyutları ve kütleleri hakkında bilgi edinir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
2 | Kimyasal bağların niteliği hakkında bilgi edinir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
3 | Elektrik ve manyetik alanda moleküller hakkında bilgi edinir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
4 | Molekül fiziği ve kuantum kimyasında çok elektron problemi çözümünü ele alır. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
5 | Dönme ve titreşim spektroskopisi ve uygulamaları hakkında bilgi edinir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
6 | Raman spektrumlarını yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
7 | Moleküllerin elektronik spektrumları hakkında bilgi edinir ve yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Moleküllerin mekanik özellikleri, boyutları ve kütleleri | [1] Sayfa 9-24 |
2 | Kimyasal bağların niteliği | [2] Sayfa 51-106 |
3 | Kimyasal bağların niteliği | [2] Sayfa 51-106 |
4 | Elektrik ve manyetik alanda moleküller | [1] Sayfa 29-50 |
5 | Molekül fiziği ve kuantum kimyasında çok elektron problemi | [1] Sayfa 161-178 |
6 | Dönme spektroskopisi | [1] Sayfa 189-210 |
7 | Titreşim spektroskopisi | [1] Sayfa 213-243 |
8 | Dönme ve titreşim spektrumlarının kuantum mekanik yolla ele alınması | [1] Sayfa 247-283 |
9 | ARASINAV | |
10 | Raman spektrumları | [1] Sayfa 285-300 |
11 | Elektronik haller | [1] Sayfa 303-324 |
12 | Moleküllerin elektronik spektrumları | [1] Sayfa 325-355 |
13 | Moleküllerin elektronik spektrumları | [1] Sayfa 325-355 |
14 | Uygulama |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] I. OKUR, Molekül Fiziği ve Kuantum Kimyası, Değişim Yayınları, 2008. [2] Y. ŞAHİN, N. GOCAYEV, Molekülün Yapısı ve Özellikleri, Nobel Yayın, 2008. |
Ders Kaynakları | [3] P.W. ATKINS,R.S. FRIEDMAN, Molecular Quantum Mechanics, Oxford University Press Inc., 1997. [4] I.R. LEVINE, Quantum Chemistry, Prentice-Hall, 1991. [5] JEANNE L. MC HALE, Molecular Spectroscopy, by prentice-Hall,ınc., 1999. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yüksek lisans ve Doktora eğitiminde edinilen bilgileri lisansüstü alanlarda kullanabilme. | X | |||||
2 | Kaynak tarama, sunum yapabilme, bir deney düzeneği hazırlayabilme, uygulayabilme ve çalışma alanı ile ilgili sonuçları yorumlayabilme. | X | |||||
3 | Disiplin içi ve disiplinler arası grup çalışmaları yapabilme. | X | |||||
4 | Bireysel çalışma becerisini kullanarak seminer, kongre, sempozyum, çalıştay v.b. gibi çeşitli iletişim ortamlarında çalışmalarını ve fikirlerini paylaşabilme. | ||||||
5 | Öğrencinin lisans ve lisansüstü çalışmalarından kazandığı bilgi ve deneyimlerini kullanarak bilimsel bir yayın hazırlayabilme. | ||||||
6 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeleme ve çözümleme becerisi. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
1. Final | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 144 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |