Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Jeofizikte Güncel Konular | JFM 532 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi GÜNAY BEYHAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. LEVENT GÜLEN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Jeofiziğin değişik konularında önde gelen, güncel makaleleri çalışmaları, bu çalışmalarda kullanılan yöntemleri Yüksek Lisans öğrencilere tanıtmak, bu çalışmalardan kendi araştırma konularında nasıl yararlanabileceklerini tartışmak, Yüksek Lisans öğrencileri arasında bilimsel iletişimi sağlamak ve onlara bilimsel sunum deneyimi kazandırmak amacıyla önerilen ve müfredatımızda olmayan Jeofizik Seminer dersi önemli bir eksikliği karşılayacaktır. |
Dersin İçeriği | Aktif faylar ve sismik zonlar, Depremler, Deprem kaynak parametreleri, Deprem Tehlike Değerlendirmesi, Sismik mikrozonlama, Paleosismoloji, Sismik soğurulma, Sismik tomografi, Alıcı fonksiyon analizi, GPS ölçümleri, Kıtasal deformasyon, Levha kinematiği, Petrol arama, Çevre Jeofiziği, Mühendislik Jeofiziği, Maden arama. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Güncel jeofizik araştırmaları değerlendirip, yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
2 | Bir projeyi, araştırmayı etkili bir şekilde sunabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
3 | Jeofizik konularında geniş spektrumlu bilgi sahibidir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
4 | Modern jeofizik teknik ve yöntemler hakkında farkındadır ve yorumlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
5 | Jeofizik tasarım yapmaya yönelik jeolojik bilgileri yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sözlü Sınav, Ödev, Portfolyo, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Aktif faylar ve sismik zonlar | |
2 | Depremler | |
3 | Deprem Tehlike Değerlendirmesi | |
4 | Sismik mikrozonlama | |
5 | Paleosismoloji | |
6 | Sismik Tomografi | |
7 | GPS Araştırmaları | |
8 | Jeotermal Aramalar | |
9 | Petrol ve Doğal Gaz Aramaları | |
10 | Çevre Jeofiziği | |
11 | Kıtasal Deformasyon | |
12 | Levha Tektoniği | |
13 | Mühendislik Jeofiziği | |
14 | Maden Arama |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1-Fowler, C. M. R., 1990, The Solid Earth: An Introduction to Global Geophysics, Cambridge University Press, 472p. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | X | |||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | X | |||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | X | |||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 40 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 60 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ödev | 3 | 4 | 12 |
Sözlü Sınav | 4 | 4 | 16 |
Performans Görevi (Seminer) | 3 | 8 | 24 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |