Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Hidrolikte Sayısal Yönt. | INM 571 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. OSMAN SÖNMEZ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. OSMAN SÖNMEZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Hidrolik Mühendisliği çalışmalarında kullanılan güncel programları ve programların alt yapısını oluşturan temel kanunlar ve denklemler öğretilerek, sorunlara karşı etkin çözümler üreten hidrolik mühendisliği bilgisi kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Hidrolojide sistem yaklaşımı. Hidrolojik sistemlerin modellenmesi, hidrolojik sistemlerin temel denklemleri. Lineer sistem modelleri, yağış-akış modelleri. Birim hidrograf, Hidrolojide istatistik yöntemlerin uygulanması, Akım serilerinin modellenmesi, Taşkın frekans analizi, bilgisayar uygulamaları, hidrolojide risk analizi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Taşkın Kavramı ve İçerik | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay, | Sınav , Proje / Tasarım, |
2 | Taşkınları Etkileyen Faktörler | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay, | Sınav , Proje / Tasarım, |
3 | Yağış-Akış İlişkileri | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay, | Sınav , Proje / Tasarım, |
4 | Farklı Yöntemler ile Tekerrürlü Taşkın Tahmin Debisi Hesabı | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay, | Sınav , Proje / Tasarım, |
5 | Taşkın Modelleme | Anlatım, Gösterip Yaptırma, | Proje / Tasarım, |
6 | Taşkın Risk Haritalama | Anlatım, Gösterip Yaptırma, | Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Taşkın Kavramı ve İçerik | |
2 | Taşkınları Etkileyen Faktörler | |
3 | Yağış-Akış İlişkileri | |
4 | Hidrograf Analizi | |
5 | Küçük ve Orta Ölçekli Havzalar için Yöntemler-Birim Hidrograf Yöntemi-SCS Yöntemi | |
6 | İstatik Yöntemler | |
7 | Taşkınlar için Önemli Olasılık Dağılımları | |
8 | 1 ve 2 Boyutlu Taşkın Analiz Yöntemleri | |
9 | Coğrafi Bilgi Sistemi (ArcGİS) | |
10 | 1 Boyutlu Taşkın Modeli Uygulaması | |
11 | 1 Boyutlu Taşkın Modeli Uygulaması | |
12 | 1 Boyutlu Taşkın Modeli Uygulaması | |
13 | Taşkın Tehlike ve Risk Haritalarının Üretilmesi | |
14 | Taşkın Tehlike ve Risk Haritalarının Üretilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | BAYAZIT, M.,ÖNÖZ, B., Taşkın ve Kuraklık Hidrolojisi,İTÜ,2008 |
Ders Kaynakları | BAYAZIT, M.,ÖNÖZ, B., Taşkın ve Kuraklık Hidrolojisi,İTÜ,2008 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
Final | 3 | 15 | 45 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |