Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Nehir Mühendisliği | INM 574 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. EMRAH DOĞAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Nehir Hidroloği ve Hidrolojsi ile ilgili temel kavramlar verilerek, nehirlerde karşılaşılan hidrolik problemlerin çözüm yöntemlerini öğrenmek. |
Dersin İçeriği | Nehir mühendisliği tanımı, nehirlerin sınıflara ayrılması, nehir hidrolojisi, nehir hidroliği, nehir morfolojisi, nehir taşkınları, nehirlerde taşınan katı madde miktarı hesaplamalarını yapabilmek, nehirlerin korunma yapılarının projelendirilmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Nehir Mühendisliğinin faaliyet alanını kavramak, | Anlatım, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
2 | Nehirlerin sınıflandırılmasını kavramak, | Anlatım, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
3 | Nehirlerde meydana gelen morfolojik değişimlerin çözümlerini yapabilmek | Anlatım, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
4 | Nehirde meydana gelen taşkınları analiz edebilmek, | Anlatım, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
5 | Nehirlerde meydana gelen katı madde taşınmasını analiz edebilmek, | Anlatım, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
6 | Nehir koruma yapılarının projelendirmesini yapabilmek. | Anlatım, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Nehir mühendisliğine giriş | |
2 | Nehirlerin sınıflandırılması ve kullanım alanları | |
3 | Nehirlerin Hidrolik karakteristikleri | |
4 | Nehirlerde meydana gelen taşkınlar | |
5 | Nehirlerde taşkın ötelenmesi | |
6 | Nehirlerde meydana gelen morfolojik değişimler | |
7 | Nehirlerde meydana gelen katı madde taşınımı | |
8 | Katı madde taşınım hesap yöntemleri | |
9 | Nehirlerdeki hidrolik yapılar | |
10 | Nehir köprülerinin ayaklarındaki oyulmalar | |
11 | Nehir koruma yapıları | |
12 | Nehirlerdeki enine koruma yapıları | |
13 | Nehirlerdeki boyuna koruma yapıları | |
14 | Öğrenci Seminer Sunumu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yanmaz, A.M. “Köprü Hidroligi”, METU Press, Ankara, 2002. |
Ders Kaynakları | 1. French, H.R., “Open Channel Hydraulics”, Mc Graw Hill, 1986. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | ||||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 3 | 15 | 45 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |