Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Havaalanı Tasarımı | INM 592 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HAKAN GÜLER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. HAKAN GÜLER, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bir ulaşım sistemi olarak havalanı ve havayollarının anlaşılması, havaalanı tasarımı, yapımı, bakımı ve yenilemesinin öğrenilmesi. Havaalanı yolcu taşımacılığı ve işletmeciliği kavramlarının anlaşılması. Havaalanı ile diğer ulaşım türleri arasındaki etkileşimin kavranması. |
Dersin İçeriği | Ana hatları ile dersin içeriği: |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Havaalanı uluslararası temel kuralları değerlendirebilecektir. | Anlatım, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Havaalanı genel özelliklerini değerlendirebilecektir. | Anlatım, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Uçak özelliklerini değerlendirebilecektir. | Anlatım, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Terminal tasarımı yapabilecektir. | Anlatım, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
5 | Pist tasarımı yapabilecektir. | Anlatım, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
6 | Taksiyolu tasarımı yapabilecektir. | Anlatım, Bireysel Çalışma, | Sınav , |
7 | Havaalanı yerüstü tesisleri tasarlayabilecektir. | Anlatım, Bireysel Çalışma, | Ödev, |
8 | Havaalanı planlaması yapabilecektir. | Anlatım, Bireysel Çalışma, | Ödev, |
9 | Havaalanı çevre değerlendirmesi yapabilecektir. | Anlatım, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
10 | Havaalanı emniyeti tasarımı yapabilecektir. | Anlatım, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
11 | Havaalanı drenajı projesi yapabilecektir. | Anlatım, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
12 | Havaalanı ve diğer ulaşım sistemleri arasında entegrasyonu sağlayabilecektir. | Anlatım, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Havaalanı Giriş – Temel Tanım ve Kavramlar | |
2 | Hava Ulaşımı Karakteristikleri | |
3 | Uçakların Özellikleri | |
4 | Terminaller | |
5 | Pistler | |
6 | Taksi Yolları | |
7 | Havaalanı Yerüstü Hizmetleri ve Tesisler | |
8 | Hava Yolu Trafiği | |
9 | Havaalanı Planlaması | |
10 | Havaalanı Yeri Seçimi | |
11 | Havaalanı Üstyapı Tasarımı | |
12 | Havaalanının Çevresel Etkileri | |
13 | Havaalanı Emniyeti | |
14 | Havaalanı ve Diğer Ulaşım Sistemleri Arasındaki Etkileşim |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Doç. Dr. Hakan Güler'in ders notları. |
Ders Kaynakları | 1. Alexander T., Wells, Seth Young (2004). Airport Planning & Management. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | ||||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | X | |||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | X | |||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | X | |||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Proje / Tasarım | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 136 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |