Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Betonarme Yapıların Doğrusal Olmayan Analizi | INM 503 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NACİ ÇAĞLAR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Araş. Gör. Gamze Demirtaş |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Betonarme yapıların davranışının daha iyi anlaşılabilmesi için doğrusal olmayan davranışın kavranması gereklidir. Betonarme yapıların davranışının anlaşılabilmesi için eleman davranışı ve eleman davranışının anlaşılabilmesi için de betonarme kesit davranışının iyi anlaşılması önemlidir. |
Dersin İçeriği | Betonarme Yapıların Doğrusal Olmayan Analizi ve Çözüm Yöntemleri, Doğrusal Olmayan Sistemlerin Çözümünde Ardışık Yaklaşım Yöntemleri, Doğrusal Olmayan Sistemlerin Çözümünde Yük Artımı Yöntemleri, Malzeme Davranışları ve Malzeme Modelleri, Kuşatılmış Beton ve Beton Malzeme Modelleri, Moment-Eğrilik İlişkisi, Plastik Mafsal Hipotezi, Örnek Yapı Analizi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Doğrusal Olmayan Sistemlerin Çözüm Yöntemlerini uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
2 | Malzeme Davranışlarını yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
3 | Malzeme Modellerini bilir ve modelleri kurar | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
4 | Moment-Eğrilik İlişkisini kullanır ve yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
5 | Plastik Mafsal Hipotezini uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
6 | betonarme elemanların doğrusal olmayan davranışını uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
7 | betonarme yapıların doğrusal olmayan davranışını inceler | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
8 | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, | |
9 | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, | |
10 | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, | |
11 | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, | |
12 | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, | |
13 | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, | |
14 | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş ve Doğrusal Olmayan Sistemlerin Çözüm Yöntemleri | |
2 | Doğrusal Olmayan Sistemlerin Çözümünde Ardışık Yaklaşım Yöntemleri | |
3 | Doğrusal Olmayan Sistemlerin Çözümünde Yük Artımı Yöntemleri | |
4 | Doğrusal Olmayan Sistemlerin Çözümünde Yük Artımı Yöntemleri | |
5 | Malzeme Davranışları ve Malzeme Modelleri | |
6 | Kuşatılmış Beton ve Beton Malzeme Modelleri | |
7 | Moment-Eğrilik İlişkisi | |
8 | Moment-Eğrilik İlişkisi | |
9 | Plastik Mafsal Hipotezi | |
10 | Plastik Mafsal Hipotezi | |
11 | Örnek Yapı Analizi, betonarme köprü ayağı | |
12 | Örnek Yapı Analizi, betonarme köprü ayağı (tekrarlı yük etkisi) | |
13 | Örnek Yapı Analizi, tek katlı tek açıklıklı betonarme bina | |
14 | Örnek Yapı Analizi,çok katlı betonarme bina |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Ders notları ABİS servisi üzerinden dersi veren öğretim üyesi tarafından eklenmektedir. |
Ders Kaynakları | [1] Celep Z, Betonarme Taşıyıcı Sistemlerde Doğrusal olmayan Davranış ve Çözümleme, Beta |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 35 |
1. Ödev | 10 |
2. Ödev | 10 |
3. Ödev | 10 |
4. Ödev | 35 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 70 |
1. Final | 30 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 4 | 15 | 60 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |