Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Zemin Özellikleri Ölçümü | INM 538 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ERTAN BOL |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ERTAN BOL, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Grv. Mustafa Özsağır Arş. Grv. Kadir Kocaman |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Bu derste inşaat mühendisliği ile ilgili zemin lâboratuvar deneylerinde, fiziksel özelliklerin tayin metotlarına dair bilgilerin öğrenciye aktarolması ana amaç olarak öne çıkmaktadır. Derste temel tanımlar yapıldıktan sonra, laboratuvar zemin deneylerinin nasıl yapıldığına dair laboratuvar bilgileri öğrenciye kazandırılacaktır. Öğrencinin geoteknik problemlerinde kullanılacak parametrelerin tayini hakkında fikir sahibi olması gözetilmektedir. Dönem sonuna doğru hazırlanan raporların sunumu ile öğrencinin kazanımları değerlendirilecektir. |
Dersin İçeriği | Temel Tanımlar, Zemin Numuneleri, Laboratuvar Raporu. Su muhtevası, Likit Limit, Plastik Limit ve Rötre Limiti. Dane Çapı Dağılımı Analizi (Elek Analizi ve Hidrometre). Zeminlerin Dane Birim Hacim Ağırlık ve Relatif Sıkılık Tayini. Kompaksiyon Deneyi. Kaliforniya Taşıma Oranı (CBR) Deneyi. Sabit ve Düşen Seviyeli Permeabilite Deneyleri. Konsolidasyon Deneyi. Serbest Basınç Deneyi. Üçeksenli Basınç Deneyleri (Drenajlı ve drenajsız). Kesme Kutusu Deneyi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Zemin laboratuvar deneylerinin önemini kendi cümleleri ile ifade eder | Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , |
2 | Geoteknik problemlerinde kullanılacak parametreleri gösterir | Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , |
3 | Zeminlerin fiziksel laboratuvar deneylerini yapar | Deney / Laboratuvar, | Performans Görevi, |
4 | Zeminlerin mekanik laboratuvar deneylerini yapar | Deney / Laboratuvar, | Performans Görevi, |
5 | Zeminlerin hidrolik iletkenlik laboratuvar deneylerini yapar | Deney / Laboratuvar, | Performans Görevi, |
6 | Zemin laboratuvar deney sonuçlarını rapor eder | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş-İş Sağlığı ve Güvenliği (İSG) | |
2 | Zeminlerin Temel Fiziksel Özellikleri | |
3 | Elek Analizi, Hidrometre | |
4 | Özgül Ağırlık | |
5 | Zeminlerin Dane Birim Hacim Ağırlık ve Relatif Sıkılık Tayini | |
6 | Serbest Basınç Deneyi | |
7 | Üç Eksenli Hücre Kesme Deneyi (UU) | |
8 | Üç Eksenli Hücre Kesme Deneyi (CU) | |
9 | Kesme Kutusu | |
10 | Kesme Kutusu | |
11 | Permeabilite | |
12 | Kompaksiyon | |
13 | Kaliforniya Taşıma Gücü Oranı - CBR | |
14 | Raporların Sunumu ve Tartışmalar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Yrd.Doç.DrErtan BOL, Zemin Özellikleri Ölçümü Ders Notları |
Ders Kaynakları | [2] TS 1500/2000, İnşaat Mühendisliğinde Zeminlerin Sınıflandırılması |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 8 | 8 | 64 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |