Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yapısal Deprem Mühendisliği | INM 519 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. AYDIN DEMİR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Depremin insanlar ve insanların oluşturduğu yapılar üzerindeki etkisinin azaltılması bu dersin ana amacını oluşturur. Can kaybının azaltılması ve ekonomik kayıpların kabul edilebilir sınırlara çekilmesi, inşaat mühendislerinin bu konuda iyi bir eğitim almalarına bağlıdır. |
Dersin İçeriği | Sismoloji ve Depremler; Kuvvetli Yer Hareketi; Spektral Analiz; Depremlerde Yerel Koşulların Etkisi; Deprem Tehlikesi; Yapı Dinamiği (Tekrar); Depreme Dayanıklı Yapı Tasarımı; Deprem Yönetmelikleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Deprem Mühendisliğinde, Jeoloji, Sismoloji, Yapı Mühendisliği, Geoteknik Mühendisliği, Risk Analizi, Sosyoloji, Psikoloji ve İktisat bilimleri arasındaki ilişkileri kurmak | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
2 | Yerin iç yapısından başlayarak, deprem oluşum nedenlerini kavramak | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
3 | Kuvvetli yer hareketlerini incelemek ve inşaat mühendisliğinde kullanmak için gerekli işlemleri yapabilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
4 | Yer tepki analizini yapabilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
5 | Tasarım yer hareketi ile deprem hareketinin farkını ortaya koyma | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
6 | Depreme dayanıklı yapı tasarımı hakkında ön bilgiler edinme | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Depremin yapılar üzerinde etkileri; Depremin oluşumu, plaka tektoniği, faylar, deprem dalgaları | |
2 | Depremin şiddeti, büyüklüğü, deprem merkez üstünün saptanması | |
3 | Kuvvetli yer hareketi: ölçümü, karakteristikleri, parametreler, | |
4 | Tek Serbestlik dereceli yapıların deprem etkisi altında davranışı, | |
5 | Elastik ve elastik ötesi davranış spektrumları | |
6 | Depremlerde yerel koşulların etkisi, Yer tepki analizleri | |
7 | Sismik tehlike, sismik risk Dünya ve Türkiye’nin sismisitesi | |
8 | Çok katlı Yapıların yer hareketi altında davranışı, Hareket denklemleri | |
9 | Sönümlü ve sönümsüz serbest titreşim, Özdeğer analizi, | |
10 | Deprem etkisi altında zorlanmış titreşim | |
11 | Deprem Yönetmeliklerinde Hesap Yöntemleri; Düzensizlikler | |
12 | Eşdeğer Statik; Mod Birleştirme; Zaman Tanım Alanı | |
13 | Betonarme Yapılar için Kapasite Tasarımı | |
14 | Deprem Yönetmeliğinde Kolon, kiriş, Perde ve Birleşim yerleri tahkikleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Canbay, E., Ersoy, U., Özcebe, G., Sucuoğlu, H., Wasti, S.T. Binalar için Deprem Mühendisliği Temel İlkeler,mayıs 2008, Ankara, Bizim Büro Basımevi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | ||||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | X | |||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 20 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 60 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |