Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yapı Mühendisliğinde Sonlu Eleman Yöntemi | INM 517 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ZEKİ ÖZCAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yapı analizinde yaygın olarak kullanılan Sonlu Eleman Yönteminin uygulama alanlarını öğretmek, Sonlu eleman yönteminin temel kavramları, malzeme parametreleri ve sınır şartları, SE modellinin kurulması, çözüm yöntemleri, yerdeğiştirme, şekildeğiştirme ve gerilmelerin elde edilmesi, yük kabullerinin değişimlerinin yapı davranışına etkilerinin belirlenmesi, malzeme kabulleri ve malzeme parametrelerinin yapısal davranış üzerindeki etkilerinin incelenmesidir |
Dersin İçeriği | Sonlu eleman, düğüm noktası, serbestlik derecesi, yer değiştirme, şekildeğiştirme ve gerilme kavramları, rijitlik ve kütle matrisleri, sistem hareket denklemi, sınır şartları, yükleme şartları, denklem takımlarının çözümü, malzeme ve yük kabulleri, eksenel yüklü çubuklar, düzlem kafes kirişler ve eğilme çubukları, düzlem taşıyıcı elemanlar ile uygulamalar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Matematik model kurmayı öğrenir | ||
2 | Malzeme ve yük kabullerini bilir | ||
3 | Statik ve dinamik yapı analizi becerilerinin geliştirilmesi | ||
4 | Yapıların bir ve iki boyutlu analizini yapar | ||
5 | Yapı analizi programlarının etkin kullanımı |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mühendislik problemleri ve Sonlu eleman yöntemine giriş | 1. Hafta Sunusu |
2 | Matematik model kurulması, tanımlar, sonlu eleman ağı, eleman seçimi | 2. Hafta Sunusu |
3 | Modelleme teknikleri, malzeme ve yük kabulleri | 3. Hafta Sunusu |
4 | Virtüel iş ilkesi, hareket denklemi, | 4. Hafta Sunusu |
5 | Şekil fonksiyonları, matris işlemleri, elemanların birleştirilmesi | 5. Hafta Sunusu |
6 | Eksenel kuvvet etkisindeki elemanlar, düzlem kafes kiriş uygulamaları | 6. Hafta Sunusu |
7 | Kesme kuvveti etkisindeki elemanlar | 7. Hafta Sunusu |
8 | Eğilme momenti etkisindeki elemanlar | 8. Hafta Sunusu |
9 | Düzlem çerçevelerin analizi | 9. Hafta Sunusu |
10 | Düzlem çerçevelerin analizi | 10. Hafta Sunusu |
11 | İki boyutlu düzlem sonlu elemanlar | 11. Hafta Sunusu |
12 | İki boyutlu düzlem sonlu elemanlar-plak problemleri | 12. Hafta Sunusu |
13 | Yapı analizinde kullanılan ticari yazılımlar | 13. Hafta Sunusu |
14 | Genel değerlendirme | 14. Hafta Sunusu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | J.N. REDY; An Intr. to the Finite Element Method, McGraw-Hill, 1993. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | X | |||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | X | |||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | X | |||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | X | |||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | X | |||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | X | |||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | X | |||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 15 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
2. Ödev | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |