Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Tekstil Endüstrisinde Kalite Kontrol&Kalite İyileş | ENM 524 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Kalite Kontrolüne ilişkin ders almış olmak |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SEMRA BORAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Araş.Gör.Ayşegül AYDIN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kaite kontrol ve Kalite iyileştirme konularındaki endüstriyel uygulamaları öğretmek |
Dersin İçeriği | Tekstil endüstrisi ve teknolojilerinin bazılarının kısaca tanıtılmasından sonra Tekstil endüstrisindeki Online ve Offline kalite kontrol faaliyetlerini tanıtmak, Tekstil endüstrisinde öne çıkan kalite parametreleri ve bunların kontrolüne yönelik teknik ve metotları tanıtmak, ve nihayet tekstil endüstrisinde kalite iyileştirmede Taguchi deney tasarımı, tolerans tasarımı ve Nöral Netvörk uygulamalarını göstermek. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ders Konularında belirlenmiş olan hususlar |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tekstil endüstrisinin taıtımı, ülkemiz ekonomisi içindeki yeri | |
2 | Tekstil teknolojisinin tanıtılması ve teksilde bazı kalite parametreleri | |
3 | Kalite, kalite kontrol ve kalite iyileştirme kavramları | |
4 | Tekstil endüstrisinde of-line kalite kontrol ve kalite kontrol cihazları | |
5 | Tekstil endüstrisinde of-line kalite kontrol ve kalite kontrol cihazları | |
6 | İplik ve dokumada sürekli kalite değişkenlerine ait kontol diagramlarının elde edilmesi ve yorumlanması | |
7 | İplik ve dokumada sürekli kalite değişkenlerine ait kontol diagramlarının elde edilmesi ve yorumlanması(Devam) | |
8 | İplik ve dokumada sürekli kalite değişkenlerine ait kontol diagramlarının elde edilmesi ve yorumlanması(Devam) | |
9 | İplik ve dokumada sürekli kalite değişkenlerine ait kontol diagramlarının elde edilmesi ve yorumlanması(Devam) | |
10 | Tekstil endüstrsinde kaliteye etki eden önemli faktörlerin tanıtılması | |
11 | Taguchi parametre ve tolerans tasarımı ve uygulamaları | |
12 | Taguchi parametre ve tolerans tasarımı ve uygulamaları | |
13 | Neural network ve tekstilde uygulamaları | |
14 | Tekstilde kalitenin üretim verimliliğine yansımaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1-Elwood G. Kirk patrick Quality Control For Manegers and Engineers,John Wiley And Sons Inc 1970 2-Mustafa Köseoğlu. Pamuklu İplik Teknolojisi Ders Notları 1972 3-Işık Tarakçıoğlu. Tekstil Terbiyesi ve Makinaları Uludağ Üniversitesi Basımevi 1983 4-Bülent Kobu. Endüstriyel Kalite Kontrolu İşletme İktisadı Yayınları 1987 5-Güngör Başer. Teksitlde Kalite Kontrolu 6-Robert L.Lochner,Joseph E. Matar Designing For Quality Capman And Hall 1990 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulamaktır. | ||||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilmektir. | ||||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamaktır. | ||||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilmektir. | ||||||
5 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlamaktır. | ||||||
6 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve ileri düzeyde değerlendirmektir. | ||||||
7 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk almaktır. | ||||||
8 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmektir. | ||||||
9 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgileri yorumlamaktır. | ||||||
10 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilmektir. | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum sağlamaktır. | ||||||
12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmektir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 68 |
1. Kısa Sınav | 1 |
1. Ödev | 15 |
2. Kısa Sınav | 1 |
2. Ödev | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 2 | 15 | 30 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 161 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |