Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Elektrik Enerji Sistemlerinin Analizi | EEM 579 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MEHMET ALİ YALÇIN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MEHMET ALİ YALÇIN, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Barış CEVHER |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Elektrik enerjisi iletiminde devre çözümü için çeşitli metodlar vardır. Bu dersin amacı; Lisansta “Devre Dersleri” temel alınarak, buradan geliştirilen modern yöntemler ile “Enerji İletim Sistemleri Bilgisi” üzerine edinilen yeni bilgileri de kullanarak, iletim sistemlerinin ileri analizlerini ve tasarımı yapacak bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Elektrik Enerji Sistemlerinin tanıtımı, İletim Sistem Elemanlarının Temel Modelleri, Birim Değerler, Bara Admintans-Empedans Kavramları, Bara Admitans-Empedans Matrisinin Elde Edilmesi, İletim Sisteminde Oluşan Değişikliklerin Bara Empedans Matrisislerine Yansıtılması, Yük Akışı analizi, İletim Kayıplarının Hesaplanması, Arıza ve Kısa Devre Analizleri, |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İletim sistemlerinin çeşitli analizleri için ayrıntılı modellerini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
2 | İletim Sistemlerinin incelenmesi için geliştirilen yeni yaklaşımları bilir, kullanır | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim, | Sınav , Ödev, |
3 | İletim sistemlerinin güncel problemleri analitik yaklaşımla çözebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş; İletim Sistemlerinin Temel Modelleri, pu sistemler | |
2 | İletim hat modelleri ; nominal modeller; eşdeğer modeller | |
3 | Bara empedans ve admitans matrisleri; Çevre ve Düğüm Yöntemleri, Zbara ve Ybara Kavramları | |
4 | Bara Empedans Matrisinde Değişiklikler Eleman Ekleme/Çıkarma – Kuplajsız Hal | |
5 | Yeni Bara Ekleme, Referans Barasına Dal Ekleme, Mevcut Bir Baraya Dal Ekleme | |
6 | Yeni Hat (Kiriş) Ekleme, Mevcut bir Bara ile Referans Barası Arasına Kiriş Ekleme | |
7 | Bara Empedans Matrisinin Doğrudan Kurulumu Ve Değişiklikler Eleman Ekleme/Çıkarma – Kuplajlı (Genel) Hal | |
8 | Graf Teorisi, Primitif Empedans Matrisi, Temel Çevreler Matrisi, Kirşoff Gerilimler Kanunu | |
9 | Temel Kesitlemeler Matrisi, Kirşoff Akımlar Kanunu | |
10 | İncidence Matris, Topolojik Bağıntılar | |
11 | Çok Kapılı Gösterilimler, Devre Matrislerinin Analitik Olarak Türetilmesi | |
12 | Zbara nın Doğrudan Kurulumu | |
13 | Zbara da yapılan Değişiklikler, Uç Graflar Yardımıyla Zbara | |
14 | Bara Matrislerinin Kullanılımları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders Notu, “http://web.sakarya.edu.tr/~yalcin/” |
Ders Kaynakları | Power System Analysis , Stevenson, Mc-Graw Hill, 2001 Power System Analysis and Control, Fabio Saccomanno, Wiley, 2003 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | X | |||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | X | |||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 10 |
2. Ödev | 10 |
3. Ödev | 10 |
4. Ödev | 10 |
5. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Ödev | 5 | 10 | 50 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |